Avatar billede gini Juniormester
31. juli 2014 - 16:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Skift af batteri på Galaxy 7.0 plus..

Jeg har en Samsung Galaxy 7.0 plus som har fungeret fint i 2 år. Nu går den pludselig i sort ind imellem. Jeg har købt nyt batteri til den og har tænkt mig at udskifte dette, men hvad sker der med alle mine programmer og filer? hvordan får jeg lavet en fuld kopi på ekstern disc eller på min PC??? Håber der er en nørd, der kan hjælpe mig.
Med hilsen
Gini
Avatar billede conz Juniormester
31. juli 2014 - 16:49 #1
Hvis du bare skal skifte batteri, så sker der ingenting med dine applikationer eller filer. De bliver hvor de hele tiden har været, og forsvinder ingen steder.

Hvis du alligevel vil tage backup af din tablet (som generelt er en god idé), så findes der en lang række værktøjer til det. Hvis du er rootet, kan du lave en Nandroid i recovery mode. Hvis du ikke er, så kan du gøre det hele manuelt (ved at bruge Google Sync, tage backup af billeder, gemme hele dit SD kort på computeren osv), eller bruge en app til det. Se nogle forslag her: www.gottabemobile.com/2014/03/29/how-to-backup-android/ eller Google "full android backup" for flere forslag.

Der er en fin instruktionsvideo til skift af batteriet her: www.newpower99.com/Samsung_Galaxy_GT_P6200_Battery_Replacement_Kit_p/samsung-galaxy-tab-7-gt-p6200.htm
Avatar billede gini Juniormester
31. juli 2014 - 17:19 #2
Tak for dit fyldige svar. Du skriver at jeg kan gemme hele mit SD kort på computeren, men når jeg går ind i Lagring i indstillinger og kigger på mit SD kort, er der Total plads 29,22 Gb  men under Tilgængelig er der også 29,22 Gb, hvilket jeg tyder, som om der slet ikke er noget på SD kortet??? Jeg kan også se, at der på tablettens hukommelse, som er på 12,96 Gb er både programmer, fotos, lyd, downloads og andre forskellige filer samt endnu tilgængelighed på 9,20 Gb. Jeg kan prøve at følge Google's "full android backup" og se, hvad der sker.
Avatar billede conz Juniormester
31. juli 2014 - 17:53 #3
For at tage backup af ALT hvad der er på tabletten (filer, apps, indstillinger, sms, kalender osv), så kan du prøve Helium: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.koushikdutta.backup

Da du ikke er rootet, så skal du også downloade et program til din computer. Men alt det kan du læse inde på ovenstående link. Programmet er forholdsvist nemt at bruge, og burde være rimelig ligetil.
Avatar billede gini Juniormester
01. august 2014 - 17:12 #4
Tak for dine links. Jeg brugte dem og fik tabletten skilt i 2 dele. Derefter ville jeg så sætte det batteri, som jeg købte samtidig med tabletten, i. Det viste sig desværre, at batteriet ikke passede til tabletten, så nu har jeg bestilt et nyt, og håber så jeg kan få tabletten igang igen. Batteriet er lovet leveret næste fredag.Indtil da holder jeg vejret.
Avatar billede conz Juniormester
01. august 2014 - 17:18 #5
Velbekomme og husk at lukke spørgsmålet =)