I C5 2012 skal man sikre sig følgende for at få Word skabelonerne til at fungere korrekt:
1. Der skal oprettes en aktionsliste under DEBITOR - TILPASNING, hvor der er en funktion "OrdFaktura" og en aktion "Ordre_Faktura" og en dokumenttype ved navn "Faktura".
2. Ved at klikke på det lille flade printer ikon ude til højre, kan du sætte din primære printer til din faktura, f.eks. "Skærm" og "MS Word".
3. Under GENERELT - KARTOTEK - AKTIONER, skal du også sørge for, at der er henvist til en dokumenttype under aktionen "Ordre_Faktura" som hedder "Faktura". Rapporten skal være "SalesInvoice".
4. Under GENERELT - KARTOTEK - DOKUMENTSTYRING, skal du vælge typen "Faktura" og klikke på knappen "Skabeloner". Her skal du vælge sprogene og henvise til Word skabelonen, typisk InvoiceDK.dotx.
5. Til sidst skal du gå ind i selve "DocMgmt" mappen under din C5, højreklikke på dokumentskabelonen "InvoiceDK.dotx" og klikke på "Åben". Nu vil Word sige, at du ikke kan redigere dokumentet, med mindre du klikker på "Rediger" eller "Enable" knappen oppe i toppen. Når du har gjort det, så gemmer og lukker du dokumentskabelonen. Det er VIGTIGT at højreklikke på dokumentet og trykke på "Åben" ellers redigerer du blot i en kopi af skabelonen og ikke selve skabelonen.
Håber det hjælper dig videre!
MVH
Dan Johansen
www.consona.dk