Avatar billede waya Nybegynder
17. januar 2000 - 11:26 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Hvide kanter

Hejsa
Er der en funktion i Photoshop, der kan lave de hvide(eller sorte) kanter rundt om tekst, som man ser på bl.a. www.jubii.dk (logo for deres auktion i venstre side) eller på http://www.aok.dk/E/F/CPHDK/0000/01/27/?
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2000 - 13:21 #1
Du kan evt. bruge lys og skygge funktionerne, hvis du laver et nyt layer og sætter det ind der skal have kanterne på layeret.

Så går du op i layer - effekts - og vælger en af underpunkterne, så kan du tilføje en effekt der ligner eller kan komme til at ligne rimelig godt.
Avatar billede bons Nybegynder
19. januar 2000 - 05:57 #2
Vælg layer, lav en stroke. Rimeligt simpelt.
Avatar billede waya Nybegynder
19. januar 2000 - 08:24 #3
en stroke? Jeg kan ikke se den under layer.
Avatar billede bubby Nybegynder
19. januar 2000 - 19:04 #4
markeren en streg går op i edit og vælger stroke, så angiver du bredden og farven og vupti... så har du det, og hvis det skal være rundt omkrig f.eks. et helt layer så holder du ctrl nede og klikker på det layer du vil bruge, og går så op i stroke
Avatar billede bons Nybegynder
21. januar 2000 - 06:09 #5
Du er ikke særlig ihærdig med tingene waya - det første man gør når man får noget at vide, er da at finde ud af hvor de forskellige options befinder sig. Den er under et menupunkt.....