Avatar billede fruekman Nybegynder
12. juli 2014 - 12:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

AppleID og forkert land

Jeg er ved at hjælpe en veninde med hendes AppleID - som insisterer på at hun bor i Canada, selvom hun er fra DK. Det er helt umuligt at rette, og det betyder at hun slet ikke kan købe apps til iphone og ipad. Hun har forsøgt at få hjælp, og ingen har kunnet løse problemet.
Hvad gør man? Kan man slette et AppleID og begynde forfra? Kan man oprette et nyt samtidig med at man har et andet?
Avatar billede claes57 Ekspert
12. juli 2014 - 12:52 #1
Avatar billede claes57 Ekspert
12. juli 2014 - 12:56 #2
når venindens adresse er rettet, så skal ipad/phone nok lukkes helt ned og genstartes, så den henter brugerdata fra nettet.
Avatar billede egonspock Seniormester
12. juli 2014 - 14:13 #3
Hun er vel ikke kommet til at bruge et canadisk kreditkort? - eller måske en canadisk værdikupon? Så kan et dansk kreditkort nok hjælpe.
Avatar billede fruekman Nybegynder
17. juli 2014 - 23:02 #4
Tak for løsningsforslag, nu er det klaret. Hendes telefon ville ikke acceptere at vi rettede i landefeltet - men det ville hendes nye ipad, og nu virker appleid begge steder. Og vi rettede bare i indstillinger uden problemer. Telefonen er købt brugt, måske har den engang været i Canada?? Min veninde har aldrig selv været over Atlanten..
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester