Avatar billede Freakyfox Nybegynder
04. juli 2014 - 14:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Grafik fejl

Hej eksperten!

Efter at have spillet noget Batlefield 4 Kommer den med en "Error" noget med driver fejl.. el. lignende..

Og min pc begynder at vike grafikfejl over alt..??

Har nogle billeder af det.. Men ved ikke lige hvordan jeg kan vise jer dem?

Har overclocked grafikkortet ok meget... (fra stock 1110 MHz til 1200-1240 MHz)

Ingen over volt.. Og det varmeste jeg så den blive var 70-75 C (Har to skærme så kan se på "EVGA Precision" på den anden skærm)

Prøvede så at slå overcloked fra.. så den stod på stock.. Og "Under clock" men grafik fejlene blev ved..???

Det går helt væk hvis jeg genstarter.. Har haft problemet et par gange før.. Og det kommer ikke igen.. Med mindre jeg går ind og spiller BF igen.. Så kommer det igen efter 1-2 timer.. lidt forskelligt..

Har også OC'ed min cpu

I7 4770k: Køre på 4,4 GHz på 1,325 volt (Den køre konstant på den voltage.. Da jeg har fået at vide at hvis man sætter den på en af de andre settings, kan den kommer til at trække endnu flere volt hvis man spiller et meget krævende spil)

Men mener da ikke at grafikfejl kommer af CPU fejl??

Igen har nogle gode billeder der viser grafikfejlene.. Men hvordan kan jeg lige vise dem?
04. juli 2014 - 14:38 #1
Har du mulighed for at teste grafikkortet i en anden maskine, og eventuelt prøvet med et andet grafikkort i din PC for at konstatere at det ikke er en hardware fejl på grafikkortet?
Avatar billede websitenewbie Nybegynder
04. juli 2014 - 14:48 #2
Har du prøvet at opdatere driveren?
Avatar billede Freakyfox Nybegynder
04. juli 2014 - 15:09 #3
#2 Har lige for nylig opdateret driver til GPU!

#1 Jeg har desværre ikke mulighed for at teste kortet i en anden pc.. Da det er den eneste jeg har, som kan levere nok strøm =/
Avatar billede Freakyfox Nybegynder
04. juli 2014 - 17:16 #4
Der er opstået en meget værre fejl nu... (Dette er LIGE begyndt i dag) 10 sek eller mindre efter jeg tænder min pc går skærmen i sort.. (eller rød, gul grøn..) En tilfældig farve.. Så jeg er nødt til at trykke på "reset" knappen....

Har så i panik forsøgt at sætte kortet over i min mors PC.. Sætte den ved siden  af min, og bruge strømmen fra min PSU, til kortet.. (Min mors PSU har kun 320w... Og så er det ikke engang "Bronze" eller hvad det der nu hedder..

Her virker det fint.. ingen fejl.. (ud over at det køre meget langsommere end bundkortets grafik.. Altså.. Extremt langsomt.. Så den lagger bare i Youtube videoer.. Dette regner jeg dog med er fordi der INGEN drivere er til kortet på pcen.. Og pcen genkender heller ikke kortet.. (Ja skærm kablet sidder i GPU'en)

Og så igen.. Når jeg sætter kortet tilbage i min egen pc.. Den dumme fejl igen -.-#

Den crasher dog ikke i "fail safe mode" (det der man kan vælge hvis pc'en er lukket uventet.. Hvor alt på pc'en ser retro/Windows 95 agtig ud)

Så.. Har lidt på fornemmelsen at det er et program på pc'en der får fejlen til at ske??
Avatar billede Freakyfox Nybegynder
05. juli 2014 - 23:21 #5
Lol...

Det er væk.. og har været væk siden 5 timer efter jeg skrev ovenstående.. Unknown reasons.. =/