Avatar billede ps76 Forsker
01. juli 2014 - 19:07 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

64 bit på 32 bit pc

En bekendt har købt en w 7, til erstatning fra den gamle XP. Hun har købt den i 64 bit versionen, men det viser sig hendes pc er 32 bit.
Er der nogen som helst løsning på dette, udover at skifte enten pc eller software ud?
Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2014 - 19:12 #1
Så hendes CPU er 32 bit? Så er der ikke andet at gøre end at købe nu windows i 32 bit eller måske bytte den 64 bit hvis du kan.
Avatar billede Poko1 Ekspert
01. juli 2014 - 20:18 #2
Hvilken CPU har den og hvor meget ram kan den have?
og hvilket bundkort?? Mange XP kører 32 Bit selv om de har en Dualcore CPU der understøtter 64 Bit.
Avatar billede arne_v Ekspert
01. juli 2014 - 23:39 #3
En 32 bit CPU?

Det maa vaere en meget gammel PC.

PC CPU'er skiftede til 64 bit for ca. 10 aar siden!
Avatar billede websitenewbie Nybegynder
02. juli 2014 - 15:17 #4
i kan bare hente en win 7 32 bit da licenser ikke er sat til et bestemt bit system
Avatar billede ps76 Forsker
02. juli 2014 - 15:26 #5
ok? Det var da interessant. Du mener downloade den, og så bruge koden hun har fået med de oprindelige køb?
Avatar billede websitenewbie Nybegynder
02. juli 2014 - 15:47 #6
ja der står heller ikke et bestemt bit systemt på selve licensen så det burde virke
Avatar billede ps76 Forsker
02. juli 2014 - 16:40 #7
kan du give et link til hvor vi kan downloade den fra, sådan helt legalt, og så prøver vi med hendes nuværende indkøbte licensnummer. Så får det virke eller ej men det er nok eneste mulighed.
(Og så giv et svar samtidig..)
Avatar billede ps76 Forsker
03. juli 2014 - 12:19 #9
Nå, nu fortæller hun mig, at der står  Der står "pakke til OEM- systemkonstruktører" på hendes W7.
Er det mon et problem så? Er det baseret på noget præinstalleret? Hun har købt den på internettet - ved ikke præcis hvor.
Avatar billede websitenewbie Nybegynder
03. juli 2014 - 14:40 #10
Det skulle ikke havde noget at sige så vidt jeg ved ellers må du lige sige til
Avatar billede ps76 Forsker
05. juli 2014 - 19:27 #11
Nu har jeg installeret w7 32 bit (downloadet) på hendes pc, med licensen som hun fik med  den forkerte 64-bit version - og det virker!
Eneste problem nu er at når vi går i gang med programmer, så ender det hurtigt i blå skærm og genstart.
"Et eller andet" kan den ikke klare - ved ikke hvad.hardware, software?
Ærger mig lidt at jeg valgte "gem programmer..." osv. da jeg installerede den, for jeg mistænker at det er noget af det gamle, som driller. Havde været bedst med en hel ren installation.
Kan man mon ændre det nu -eller kræver det helt ny installation forfra, hvor man så vælger det modsatte..? (ville helst undgå, da det tog 3 timer at indlæse W7..!)