Avatar billede rmk24 Nybegynder
30. juni 2014 - 21:42 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

nas (d link 325) chromecast. kan ikk få den til at afspille

har lige købt en chromecast da jeg gerne vil se film via min nas på mit tv. men kan ikke få den til at spille. har hentet forskellige apps og testet. største problem jeg fandt var transcoding eller sådan noget. fik hentet noget bubble upnp server til min pc så den kan afspille. men har jo netop en nas for at den kan bruges uden min pc er tændt.

nogen ideer til hvad jeg kan gøre. eller er jeg nød til at aflevere chromecast tilbage og så købe noget andet til at afspille med?
Avatar billede rmk24 Nybegynder
30. juni 2014 - 22:06 #1
upnp er sat til på min dlink 325 nas.
Avatar billede Blueeyez Mester
30. juni 2014 - 22:29 #2
Jeg bruger en raspberry pi med openelec til følgende, men vil dog anbefale at du bruger kabel. Trådløs virker, men det vil påvirke flowet og evt afspilningen..
Avatar billede rmk24 Nybegynder
30. juni 2014 - 22:48 #3
kabel? hvad snakker du lige om?? chromecast kan kun være trådløs og er en mobil jo også.. så er lidt lost hvad du mener
Avatar billede Blueeyez Mester
30. juni 2014 - 23:13 #4
Kabel til raspberry pi ;-)
Avatar billede rmk24 Nybegynder
01. juli 2014 - 08:36 #5
okay.. men er jo ikk sådan en jeg har. kan godt afspille dem via wifi. men kræver min computer er tændt.. og ikke det jeg havde planer om
Avatar billede rmk24 Nybegynder
01. juli 2014 - 11:14 #7
kigger lige på det
Avatar billede rmk24 Nybegynder
01. juli 2014 - 11:16 #8
kan ikk hente via nas på den. havde prøvet den kunne jeg se. men tak for forslaget
Avatar billede rmk24 Nybegynder
01. juli 2014 - 11:18 #9
eller måske bare mig der ikk kan finde ud af det
Avatar billede rmk24 Nybegynder
02. juli 2014 - 14:20 #10
må nok sande at det ikke kan kører med min nas. øvøv-

hvad vil du mene er den nemmeste måde at kører alt på? du nævner rasberry pi. kan den streame Full hd film? på 10+ gb filer. fra en nas. self via kabel?

og er det nogenlunde nemt at sætte op
Avatar billede Blueeyez Mester
02. juli 2014 - 15:10 #11
Ja det synes jeg og via kabel burde det ikke være et problem.
Jeg ved dog man lige skal sætte sig ind i det, men når man har gjort det er det ikke så slemt. Det fede er som nævnt at nogle fjernsyn tillader at du styrer den med dit tvs fjernbetjening :-)

Ved raspberrypi.dk kan du købe en til 500 kr hvilket er meget billigt!

Dog kører jeg linux hvilket giver en del fordele efter min mening (opsætnings relateret).

Det eneste der er er at hvis du vil afspille film i mpeg2 codec så skal du købe en licens som koster meget lidt ;-)
Avatar billede rmk24 Nybegynder
02. juli 2014 - 16:38 #12
okay.. tror det blir en boxee eller også bygger jeg en htpc. men takker for tiden. smid svar hvis du gerne vil have point. ellers tar jeg dem bare selv
Avatar billede Blueeyez Mester
02. juli 2014 - 17:26 #13
Får du her :-)
Avatar billede rmk24 Nybegynder
02. juli 2014 - 17:46 #14
takker
Avatar billede rmk24 Nybegynder
02. juli 2014 - 17:47 #15
takker