Avatar billede henrik_40 Juniormester
27. juni 2014 - 15:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Entity Framwork og edmx-file

Hej
Er der nogen som har et godt link og/eller råd til hvordan man strukturerer Entity Framework (Jeg har ikke brugt Entity Framework før)?

Jeg tænker på at man har en edmx-file hvor tabeller og relationer er i. Skal man lægge alle tabeller og relationer man bruger i en edmx-file eller skal man opdale sit projekt lidt?

Vil en opdeling give bedre perfomance (man opretter jo en instans af edmx-filen og hvis den indeholder et hav af relationer og tabeller, så....)?

Glæde mig til at høre fra Jer
Avatar billede arne_v Ekspert
28. juni 2014 - 04:41 #1
Foerste beslutning maa vaere hvilken af:

code first
database first
model first

du vil bruge.

(det er et stort emne)
Avatar billede henrik_40 Juniormester
10. august 2014 - 20:15 #2
Hej
Undskyld det sene svar!
Strukturmæssigt vil det - for mit vedkommende være lettest at bruge et framework /edmx-fil pr. database, men jeg spekulerer stadig på om det vil give performance-problemer eller om det er ligegyldigt?

Jeg kender godt lidt til systemudvikling og 3-lags-struktur, men er der noget specielt om frameworket? (og edmx-filen)
Avatar billede henrik_40 Juniormester
12. august 2014 - 10:14 #3
Lukker ...
Avatar billede arne_v Ekspert
12. august 2014 - 16:07 #4
Uanset hvad kan der ikke optimeres med queries som gaar paa tvaers af databaser. Saa det boer ikke paavirke performance.

Men jeg var slet ikke klar over at man kunne tilgaa flere databaser i en enkelt model.

Men jeg har heller aldrig brugt model first.
Avatar billede henrik_40 Juniormester
13. august 2014 - 11:19 #5
Jeg ved ret beset heller ikke om man kan have flere databaser tilknyttet. Har ikke prøvet det, tænkte bare at det måtte være den bedste måde at strukturere dataflowet på.