Avatar billede ShadowCrush Nybegynder
19. juni 2014 - 21:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Budget gaming (4000 kr)

Hejsa folkens, så skal vi til det.

Jeg er midlertidigt ret meget ude af form, og ved ikke hvordan markedet ligger ift. hardware. Jeg har kigget lidt rundt på komplett, fcomputer, gamingshark og mm-vision, men jeg er umiddelbart skuffet. Når jeg sammenligner CPU/GPU benchmarks med den budget PC (4000 kr.) jeg købte for snart 3 år siden, så virker det som om det er gået nedaf for markedet (jeg køre en Phenom II X4 955 og Radeon HD 6850). I skal være velkomne til at forklarer mig hvorfor, eller at benchmarks er til at lukke op og ***** i.

Nåh, men jeg skal have fat i en maskine. Jeg tænker som sagt at 4k må kunne gøre det, når nu min egen køre super. Hvis det kan gøres endnu billigere er råd naturligvis velkomne. Jeg vil også rigtig gerne høre om der et par bærbare der kan klarer opgaven. Prisen kan naturligvis stige for disse.

Lad os se på et par krav: Hun siger hun skal spille Minecraft, LoL, og Sims 3, så det lyder ikke som om vi skal op i de helt vilde spil. Ellers er det bare Facebook og YouTube og den slags.

Jeg har stadigt ikke samlet mod til at samle selv, så det skal være noget færdigsamlet/konfigurerbart. Jeg ser gerne at køling er i orden, så den ikke larmer som et jetfly når man vover sig ud i "balanceret" strømforbrug. Min egen erfaring er at CPU kølere gerne larmer en del (det eneste minus ved min egen PC), og eftersom de er så besværlige at udskifte kan det ligeså godt være i orden fra start.
En anden lille ting er Wi-Fi. Er der nogen grund til at skaffe sig noget indbygget, eller er en USB-dongle fin?

Nogle forslag/inputs?
Avatar billede ShadowCrush Nybegynder
19. juni 2014 - 21:18 #1
Hovse kom til at slette "Skal bruge en gaming PC til søs." inden "Jeg er midlertidigt ret meget ude af form". My bad.
Kan ikke lige se en rediger funktion?
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
20. juni 2014 - 00:23 #2
Du får sgu ikke meget computer for 4000kr hvis den også skal kunne game. og du samtidig ikke ønsker at bygge den selv.

Jeg vil helt sikkert anbefale dig at bygge den selv, det er så meget lettere end man regner med.
Avatar billede Slater Ekspert
20. juni 2014 - 07:47 #3
Nej, jeg vil også sige: for 6000 kan du få noget fint. For 4000 bliver du skuffet. Det er simpelthen ikke pengene værd, i forhold til at vente til man har de 50% mere.
Avatar billede shako Novice
20. juni 2014 - 08:27 #4
Lyt nu for helvede til hvad manden skriver i stedet for at læse "bygge, gaming og 4.000". Han skal jo ikke spille Crysis 3 i 4K ved 60 FPS vel?

Jeg går ud fra hun allerede har monitor/mus/tastatur? Det skulle sagtens være muligt at bygge en computer til 4.000,- som kan spille spil som League of Legends / The Sims / Minecraft.

Du lyder som om du selv har en del erfaring i at bygge, så jeg vil starte med at sige vi er kommet et godt stykke vej siden AMD's Phenom II serie - hvilket i øvrigt var nogle af AMD's bedste processorer - men da spil som LoL/Sims/Minecraft er optimeret op i mod 2-4 kerner ville jeg nok ikke købe nogle af AMD's meget billige 6/8 kernede processere.

I stedet vil jeg anbefale en af Intel's i5 gerne fra 3. eller 4. generation (Intel i5 3xxx eller 4xxxx)

Hvad angår grafikkort ville jeg nok sætte snuden op efter Radeon HD7850 hvor du får rigtig meget for pengene.

Med et budget på 4.000 får du nok ikke råd til en SSD, men hvis du kunne presse en 7400 RPM harddisk ind, så koster de ikke al verden.
Avatar billede Slater Ekspert
20. juni 2014 - 09:06 #5
Det var da en underlig kommentar, shako. Jeg synes ret bestemt, jeg har læst hvad der bliver skrevet.

At mus, keyboard og skærm ligger oven i er altid en standardantagelse i disse emner. Ingen regner med at de skal være med i prisen. Til gengæld skal Windows normalt være med, eftersom de fleste har OEM-udgaver, som ikke kan føres over på en ny maskine. Det er omkring 800 kr, så vi har et budget til selve computeren på højst 3200. Eftersom der tydeligt står, at han ikke vil bygge selv, så er det altså ikke meget man får for de penge færdigsamlet, uanset om man ikke skal "spille Crysis 3 i 4K ved 60 FPS".

Du kan godt få en computer, der kan spille Sims, Minecraft og LOL for de penge, men derfor er mit råd stadig, at det ikke kan betale sig. Ingen computer skal kun holde i 3 måneder, og det er rimeligt at antage at søsteren også gerne vil spille Sims 4 og lignende, når det kommer.

Mit råd er derfor stadig: 4000 er for lidt. Det kan ikke betale sig i forhold til den stigning i holdbarhed man får, ved at lægge bare en smule mere.
Avatar billede shako Novice
20. juni 2014 - 10:50 #6
@viperine:

Jeg beklager lidt mit indlæg, du har selvfølgelig ret i det du siger. Jeg er bare så træt af den type mennesker der mener at hvis ikke man vil investere 10.000 eller mere i en computer, kan man lige så godt lade være. Og den type mennesker er overalt.

Desuden havde jeg overset nederste del af hans post - ret ironisk når det var meget der klandrede jer for ikke at læse den igennem - så hvis den skal købes færdigbygget kan det hurtigt bliver tungere at nå igennem til 4.000.

Jeg vil stadig holde fast i at man godt kan få en computer der kan spille nævnte spil til prisen dog, men som du selv siger kan de muligvis ikke spille næste generation.
Avatar billede ShadowCrush Nybegynder
20. juni 2014 - 12:20 #7
Tak for svarerne folkens.

Godt I bringer det eksterne hardware op. Skærm, mus, tastatur osv er ikke en del af budget, så det behøver I ikke tænke på.
OS har jeg på min gamle PC, på disk ja. Så det skal i heller ikke tage jer af.
Vi snakker altså 100% kabinet og indhold. Plus et strømkabel I guess. :P

Men det jeg kan forstå er at 4000 kr. ikke er nok? Jeg syntes ellers tit man får at vide at man sagtens kan få en fed PC får en konsols pris, men det er måske kun hvis man selv samler? Nåh, anyways.

Nåh, hvad så hvis jeg sætter budgettet lidt op, til en 5-6000 kr? Har I så nogle forslag? Jeg syntes godt nok ellers vi nærmer os bærbar-priser så...?