Avatar billede hkv Forsker
19. juni 2014 - 09:37 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Deling af billeder

Scenariet er følgende:
Vi har været til fest. Mange har taget billeder. Vi ønsker et samlet sted, hvortil hver især kan uploade sine billeder, så de, ved hjælp af adgangskode kan ses af festdeltagerne. Samtidig skal det være sådan, at billederne skal beskyttes mod sletning.
Er dette muligt?
På forhånd tak.
M.v.h.
HKV
Avatar billede The-New-One Nybegynder
19. juni 2014 - 10:21 #1
https://www.dropbox.com/  brug denne hjemme side og del din mappe med dine venner og så kan i lægge dem derop og så kan folk tage de billeder de vil have.

en lille guide http://www.nettips.dk/software-sitemap/1444-guide-brug-dropbox

ha en god dag :D
Avatar billede chrras Praktikant
19. juni 2014 - 12:14 #2
Dropbox er helt sikkert et godt valg, alternativt kan Google+ benyttes, det er faktisk en af de få ting, som det er udemærket til ;).
Avatar billede hkv Forsker
19. juni 2014 - 12:23 #3
Jeg bruger både dropbox og google drive til mig selv. Min mening her var at oprette en konto (som kan være enten dropbox, google drive eller noget helt tredje), udelukkende til det formål at alle deltagere fra denne fest kunne lægge deres billeder op, og at alle kunne tilgå dem. Men, hvordan kan man sikre, at een ikke uforvarende kommer til at slette billeder på kontoen?
Avatar billede chrras Praktikant
19. juni 2014 - 14:01 #4
Så du ville oprette én konto som alle kan dele? Fordelen med Google Drive og Dropbox er jo, at hver person, der skal have adgang til filerne, har en konto hvorpå de har adgang til mappen. Og alle andre, der ikke skal have adgang til filerne, er bare ikke med i den delte mappe.

Misforstår jeg dig, eller hvad? ;)
Avatar billede hkv Forsker
19. juni 2014 - 15:35 #5
Jeg prøver lige om jeg kan forklare det lidt mere præcist. Bær over med mig, hvis jeg bliver for detaljeret.
Vi er 20 personer samlet til fest. Hver person tager et antal billeder.
Min plan er så, at oprette en konto (på dropbox eller lign.), hvortil kun disse festdeltagere har adgang, og hvor hver deltager kan uploade sine billeder, således at alle (KUN festdeltagerne)
kan se alle billeder.
Det er nok ikke et problem. Men, som jeg skriver, kan der måske ske det, at en af de personer, der ser billederne, kommer til at slette nogle af dem. Kan man på nogen måde forhindre dette.
Efter jeg stillede spørgsmålet har jeg læst en del om det på nettet, og det lyder for mig som om, at dette på ingen måde er muligt.
Avatar billede chrras Praktikant
19. juni 2014 - 16:58 #6
Det der med ikke at kunne slette, jeg tror det er der hvor problemet ligger ;)
Avatar billede hkv Forsker
21. juni 2014 - 12:25 #7
Løsningen blev en Google-konto. Den ku`ikke laves, så man kunne forhindre sletning, hvilket iøvrigt allerede er sket. Men med backup lægges billederne ind igen.
Hvis nogen ønsker point, så læg venligst et svar.
M.v.h.
HKV
Avatar billede hkv Forsker
04. juli 2014 - 08:39 #8
Lukker spørgsmålet.