Avatar billede JesperM9000 Nybegynder
19. juni 2014 - 09:20 Der er 5 kommentarer

Macbook pro skærm tænder ikke efter genstart

Hej,

Jeg håber der en venlig sjæl der kan hjælpe mig.

Jeg har en Macbook Pro retina fra medio 2012, det er en 15" version med Intel HD Graphics 4000. Den har fungeret ubeklageligt, men her den anden dag ville den pludselig ikke tænde skærmen under opstart efter den har været slukket eller genstart.

Jeg kan nogle gange få liv i skærmen ved at tilslutte et HDMI stik, og fjerne det igen eller hvis jeg åbner og lukker låget en hel del gange, herefter er der ikke nogle problemer heller ikke efter den har været på vågeblus, men så snart den bliver genstartet eller slukket, så har jeg problemet igen.

Når jeg slutter HDMI stikket kommer det ikke op på en anden skærm, men forbliver bare sort til, at jeg fjerner det igen.

Jeg har forsøgt mig med at reset af PRAM / NVRAM, men kan slet ikke få nogle reaktion på at holde Command, Option, R og P nede under opstart.
Avatar billede The-New-One Nybegynder
19. juni 2014 - 10:17 #1
det kan skyldes en lille kortslutning i ledningen så tag og send den ind men husk at tage en backup af din hardisk inden du sender den ind får apple sletter alt på ens hardisk får det er en regel de har
Avatar billede JesperM9000 Nybegynder
19. juni 2014 - 10:35 #2
Tak for input, men jeg undre mig bare over, at jeg overhovedet ikke oplever problemet, når den skal vækkes fra dvale eller vågeblus.
Avatar billede The-New-One Nybegynder
19. juni 2014 - 10:39 #3
det er fordi den stadig sender impulser ud det gøre den ikke ved en genstart der sender den en stærkere strøm igennem ind når du tender den på tænd knappen efter den har været slukket sådan er det med alle pc'er :D

ha en god dag :D
Avatar billede JesperM9000 Nybegynder
27. juni 2014 - 11:07 #4
Hej,

Jeg prøver at få den smidt til reperation, når jeg får min nye laptop en af de næste dage. Du får de her point :-)

Tak for svar.
Avatar billede The-New-One Nybegynder
14. august 2014 - 13:03 #5
Tak skal du have men tag bare pointene da jeg ikke behøver dem da jeg ikke er den største Apple fan men ved stadig en masse om dem da jeg er i gang med it uddannelsen og hvor vi leger en del med mac :D