Avatar billede argiona Nybegynder
17. august 2001 - 17:49 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ustabilt Access-databasekald...

Når jeg åbner min access database får jeg en gang imellem fejlmeddelelsen:

Fejltype:
Provider (0x80004005)
Uspecificeret fejl
/inc/db.inc, line 4

Mit databasekald er således:

Set Conn = Server.createobject(\"ADODB.connection\")
Conn.Open \"DBQ=\" & Server.MapPath(\"/data.mdb\") & \";DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}\"

(Den nederste er linie 4)

Hvad er der galt og kan der gøres noget ved det?

Argion
Avatar billede eflow Nybegynder
17. august 2001 - 17:53 #1
Conn.Open \"PROVIDER=MSDASQL;DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=\" & Server.MapPath(\"din-db.mdb\") & \";UID=admin;PWD=;\"
Avatar billede argiona Nybegynder
17. august 2001 - 20:30 #2
Hmm, det er stadigt ustabilt...

Kan det være min systemopsætning eller min office-installation der er problemer med?
Avatar billede tmceu Praktikant
17. august 2001 - 23:36 #3
Access er vel generelt ikke den mest stabile database (bare min personlige mening) og Microsoft har erklæret den død i web sammenhæng forlængst (på trods af hvad de tidligere har sagt). Men nok om det.

Bliver databasen tilgået af andre brugere samtidig med at du anvender den fra ASP ? Eller kører der periodisk backup, index service eller andet som kan tænkes at have låst filen ?

Hvis du kører fra NT el. Win 2000, kan du måske finde årsagen i Event Viewer.