11. juni 2014 - 20:50 Der er 10 kommentarer

Problemer med opladning af bærbar

Hej allesammen

Jeg er løbet ind i nogle problemer med at oplade min Packard Bell bærbare computer.

Kort og godt, så har computeren problemer med at registrere, at opladeren er sat i. Hvis man nørkler med stikket, opfatter den den nogle gange, og begynder at lade op, men mister hurtigt forbindelsen igen. Det betyder, at det nærmest er en umulig opgave at lade computeren op.

Jeg har haft samme problem før, og det har altid været et spørgsmål om, at selve opladeren er ved at gå død. Det er dog ikke tilfældet her. Opladeren virker fint i min kærestes computer, og omvendt virker hendes fungerende oplader lige tilsvarende dårligt i min computer(opladerne er af samme mærke, Liteon).

Så det er altså strømindgangen (hvis det hedder det) på computeren, der har problemer med at bevare forbindelsen.

Er der nogen der kender til et godt råd i den forbindelse? Eller er der, som jeg mistænker, ikke andet at gøre end at sende computeren til reparation? Jeg står midt i en eksamensperiode, og det ville være yderst kritisk om jeg skulle undvære min computer lige nu.

Jeg håber nogen kender til en mulig løsning :) På forhånd tak.
Avatar billede Blueeyez Mester
11. juni 2014 - 20:58 #1
Hvor gammel er bærbaren?
11. juni 2014 - 21:03 #2
Et lille års tid gammel.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. juni 2014 - 21:07 #3
Når du sætter stikket i virker det så "løst", så det kan rokke fra side til side?
Avatar billede Blueeyez Mester
11. juni 2014 - 21:12 #4
Ville nok bruge reperation, da det er den eneste rigtige løsning. Det burde være dækket af RMA, men er lidt i tvivl...
Avatar billede 220661 Ekspert
11. juni 2014 - 21:16 #5
#4 Kan godt forstå du er i tvivl, da stikket jo må have blevet trukket i soklen på en måde det ikke er beregnet til.
Jeg havde kontaktet forhandler og hørt om reparation er dækket af garanti.

#0 Hvis du holder stikket lidt til en side og fikserer den her evt med et stykke tape, lader den så hele tiden?
11. juni 2014 - 21:28 #6
#3 Jeg kan rokke stikket lidt fra side til side, ja. Jeg ved ikke om det er unormalt, dog?

5# Det virker ret tilfældigt hvornår den registrerer strømstikket og hvornår den ikke gør. Hvis jeg finder et sted, hvor den pludselig virker, og holder stikket fast der, oplader den. Men den taber forbindelsen ved den mindste bevægelse, og der synes ikke at være et fast sted, hvor den fanger opladeren. Det virker som om det er helt tilfældigt. Sjældne gange får jeg nørklet stikket på en måde, så den kan oplade kontinuerligt, hvis computeren står stille, men det er et helvedes bøvl.
Avatar billede Blueeyez Mester
11. juni 2014 - 23:41 #7
#5 nemlig. En tilføjelse er at få en skriftlig aftale med forhandleren om at man ikke skal betale, da dette problem er i en grå zone efter min mening..
Avatar billede Antlars Novice
12. juni 2014 - 09:17 #8
Jeg har selv en Packard Bell, og dens ladestik kan man også rokke lidt både frem og tilbage og op/ned. Så det er helt normalt.
Efter din beskrivelse er det selve stikket på computeren det er galt med.
Det kan have fået en beskadigelse ved at du evt. har stødt mod noget med ladestikket isat.
For at komme til stikket skal du have hele bundpladen skruet af,-derfor skal du nok enten vente (hvis du selv har mod på det) eller sende den til rep.
Men da computeren stadig er dækket af garantiordning skal du nok ikke selv åbne for meget
Stikket kan være revnet, eller der kan være ødelagt en lodning (forhåbentlig ikke mere, da det er loddet direkte på printplade).
-Kan du ikke prøve at "kile" evt. en tandstikker ind for at presse dit ladestik og fastholde det under opladning?
Hvis du får forbindelse på den måde, så fiksér stikket som i #5
Avatar billede Blueeyez Mester
12. juni 2014 - 12:21 #9
#8 eftersom den er under garanti bør man sende den til reperation og ikke lave løsninger som kan gøre situationen lidt ringere. Eftersom den er over 6 mdr gammel kan forhandleren godt afvise den, men som nævnt er det en grå zone (afhænger af forhandleren).
Avatar billede Antlars Novice
12. juni 2014 - 12:36 #10
Det kan han i princippet bare man taber den på vej ud af døren i forretningen.-Man må jo så håbe på en god indboforsikring.