Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2014 - 15:32 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Fletnig af to PDF-filer

Findes der et program, som kan flette to lige store PDF-filer, således at
Side 1 kommer fra fil 1
Side 2 kommer fra fil 2
Side 3 kommer fra fil 1
Side 4 kommer fra fil 2
Side 5 kommer fra fil 1
Side 6 kommer fra fil 2
Osv....
Avatar billede BimmmmeR Juniormester
11. juni 2014 - 15:52 #1
Du kan jo bruge:

Adobe Acrobat XI Pro.

Den kan alt med PDF.
Avatar billede milter Ekspert
11. juni 2014 - 16:24 #2
Her er nogle muligheder:

http://www.wikihow.com/Merge-PDF-Files
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2014 - 17:41 #3
Ved du med sikkerhed at den kan det som jeg efterlyser?
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2014 - 17:41 #4
@ BimmmmeR
Ved du med sikkerhed at den kan det som jeg efterlyser?
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2014 - 17:44 #5
Her er nogle muligheder:
http://www.wikihow.com/Merge-PDF-Files

Jeg kan bare ikke se den mulighed jeg efterlyser, men hvis du kan, må du meget gerne fortælle mig hvad det er for en af mulighederne jeg skal bruge.
Avatar billede milter Ekspert
11. juni 2014 - 19:40 #6
Jeg har nok ikke helt forstået dit problem, da jeg først kommenterede.

Så du har altså to store PDF-dokumenter, hver med mange sider, som skal splittes op i enkeltsider og derefter samles i den rigtige rækkefølge. Er det korrekt?

Hvis ja, så kig på et af programmerne i mit link i #2, nemlig det, som hedder PDFsam. Link herunder til en vejledning til splitningen:

http://www.pdfsam.org/splitpdf/
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2014 - 21:18 #7
@milter

Jeg har to store filer, som jeg gerne vil flette sammen, på sammen måde som når man fx folder hænderne, og fingrene lægges skiftevis med en finger fra hhv. højre og venstre hånd.

Hvis filerne første skal spilles op i en fil pr. side og jeg så selv skal sætte dem sammen, så er det lige meget.
Avatar billede milter Ekspert
11. juni 2014 - 22:00 #8
@ispind.

Hvis du har side 1 på PDF-1 og side 2 på PDF-2, side 3 på PDF-1 og så fremdeles og ønsker at sætte dem alle sammen til en sammenhængende PDF-fil i den rigtige rækkefølge, så tror jeg ikke, der findes andre metoder end opsplitning og gensamling som beskrevet i linket til PDFsam. Jo, måske med en såkaldt makro, men så skal du først lave en sådan.

Kig på linket herunder med en Googlesøgning om emnet, men det er du vist ikke interesseret i?

https://www.google.dk/search?hl=da&source=hp&q=macro+merge+pdf+files&gbv=2&oq=makro+pdf+merge&gs_l=heirloom-hp.1.0.0i22i30l2.1891.7672.0.9938.15.15.0.0.0.0.109.974.14j1.15.0....0...1ac.1.34.heirloom-hp..0.15.974.EXdInVnZDtU
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2014 - 22:09 #9
@milter
Hvis jeg bliver nød til at splitte filerne op manuelt, kan jeg lige så godt skrive dem ud og scanne dem ind. Det er nok noget nemmere.
Avatar billede milter Ekspert
11. juni 2014 - 22:38 #10
Hvor mange sider drejer det sig om, og hvor store er de, dvs. A3, A4, A5 eller?

Hvor kommer PDF'erne fra? Har du selv lavet dem, eller ?

Skal siderne printes bagefter, eller skal de bare gemmes og læses på computeren?

Nu har jeg en hel del kendskab til scanning, og jeg ville bestemt kun vælge den mulighed, hvis det ikke kunne lade sig gøre på anden måde.
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2014 - 23:38 #11
Det er kun hjælp til et program det kan flette to PDF-filer, som jeg har brug for hjælp til.
12. juni 2014 - 12:28 #12
PDFCreator !!!

https://ninite.com/pdfcreator/

Kan "udskrive" til en valgfri *.PDF - også med mulighed for at sætte flere "udskrifter" sammen/join til én *.PDF ...

Hvor mange sider er der sammenlagt ?
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2014 - 12:49 #13
På nuværende tidspunkt må jeg vist konstatere at jeg ikke er i stand til at forklarer hvad det er jeg søger, idet alle forslag går på at sætte filerne i forlænge af hinanden, og ikke flette de to filer sammen til en fil, skiftevis med side fra hver fil.
12. juni 2014 - 13:31 #14
Min tanke - lidt i denne retning - ud af hovedet:

* Du sætter PDFCreator til at "Sammenføj"
* Åbner henholdsvis 1.PDF + 2.PDF
* Skift til 1.PDF ->Udskriv side 1 (til PDFCreator / Join funktionen)
* Skift til 2.PDF ->Udskriv side 1 (til PDFCreator / Join funktionen)
* Skift til 1.PDF ->Udskriv side 2 (til PDFCreator / Join funktionen)
* Skift til 2.PDF ->Udskriv side 2 (til PDFCreator / Join funktionen)
* Skift til 1.PDF ->Udskriv side 3 (til PDFCreator / Join funktionen)
* Skift til 2.PDF ->Udskriv side 3 (til PDFCreator / Join funktionen)
* Skift til 1.PDF ->Udskriv side 4 (til PDFCreator / Join funktionen)
* Skift til 2.PDF ->Udskriv side 4 (til PDFCreator / Join funktionen)

osv osv osv ...

Til sidst - PDFCreator (som 'venter' i baggrunden) JOIN / Sammenføj Alle...

---

http://www.pdfforge.org/content/combine-documents
18. juni 2014 - 01:43 #15
(Hvad endte denne med ?)
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2014 - 09:07 #16
En udskrift og ny scanning.