Avatar billede JorgenSchou Nybegynder
11. juni 2014 - 10:31 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Automatisk kontrol af 1400 kunder

Hej

Jeg har fået til opgave at kontroller status på ca. 1400 af vores kunder i systemet.

Alle kunder er i et regneark, hvor jeg har fået lavet søge links til vores kunde system ud fra kundens adresse, som lukkes op i Internet Explorer når jeg klikker på dem.

Det jeg gerne vil er at få lavet et script/makro i Excel som kan automatiser nogle processer i forbindelse med kontrollen.

Jeg har prøvet at lave beskrivelser fra processerne, se nedenstående linke

http://www.drabant.dk/opgave-paa-arbejde/Flowchart-kunde-gennemgang.pdf
http://www.drabant.dk/opgave-paa-arbejde/Flowchart-kunde-gennemgang-2-om-gang.pdf

Hilsen Jørgen Mikkelsen
Avatar billede supertekst Ekspert
11. juni 2014 - 11:40 #1
Hej Jørgen

Findes der en model, der kunne anvendes i forbindelse med en evt. udvikling og test?
Avatar billede JorgenSchou Nybegynder
11. juni 2014 - 12:03 #2
Hej Supertekst

Model tænker du her på et udsnit af regnearket?

Kunde systemet køre kun på vores intern netværk, så det er ikke muligt at test på internettet :-(
Avatar billede supertekst Ekspert
11. juni 2014 - 12:14 #3
Ja - det var begge dele. Måske kunne der opbygges "noget" der ligner.
Avatar billede supertekst Ekspert
11. juni 2014 - 14:43 #4
Diagram 1: "Er opslaget gået direkte ind på kunden?"-Ja-Nej

Hvordan skal dette afgøres?
Avatar billede JorgenSchou Nybegynder
11. juni 2014 - 15:20 #5
Det kan afgøres ved at der står "Dashboard" på siden
Avatar billede supertekst Ekspert
11. juni 2014 - 15:31 #6
Ok..
Avatar billede JorgenSchou Nybegynder
13. juni 2014 - 13:19 #7
Hvordan går det med opgaven?

God Weekend
Avatar billede supertekst Ekspert
13. juni 2014 - 13:29 #8
Der er ikke sket så meget de sidste dage pga. kundeopgaver - men håber at få tid i slutningen af næste uge.

Også god weekend herfra.
Avatar billede supertekst Ekspert
18. juni 2014 - 10:15 #9
Hej Jørgen

Er nu så langt at tilstedeværelse af ordet "Dashboard" kan konstateres på den "første side" via VBA.

Har i andre "offentlige sider", der er opbygget på samme måde. Dette for at kunne teste aktiveringen "3. Teknik".
Avatar billede JorgenSchou Nybegynder
18. juni 2014 - 11:23 #10
Ok lyder rigtig godt :-)

Vi har desvære ikke en offentlig side af systemet, den køre kun på vores interne netværk :-(

Så det eneste måde at koden kan blive testes er at jeg prøver at køre den på min arbejds pc.

Ja det er godt nok mere besværlig :-(
Avatar billede supertekst Ekspert
18. juni 2014 - 11:43 #11
Ok - men det kunne jo være...

Jeg forsøger mig med eksterne www.'er og er kommet lidt længere end sidst. P.t. er jeg nået til udlæse fra en tabel.

Du nævnte at der skulle være et "link" under pkt. "3 Teknik". Umiddelbart kan jeg kun se felterne Kundenr, & Inst. ID i tabellen - og sammen med ordet "modem" ses de i kolonne G i Excel-arket. D.v.s. så opbygges linket og bliver altså ikke hentet?
Avatar billede JorgenSchou Nybegynder
18. juni 2014 - 12:31 #12
Ja der er et link under knappen "3. Teknik" når jeg holder musen over den bliver linket vist i nederste venstre hjørne af internet Explorer, det er det link der skal ligges ind i Excel-arket.

Linket se ud som nedenstående

http://kundedatabase.dk/teknik/modem/180449/1945179

Lige til info så adressen kundedatabase.dk er ikke den rigtig adresse, forbi at jeg ikke vil offentlig gøre de informationer, selv om at det er kun på vores interne net at den virker.

Hvis jeg havde kunde nr. og inst id. i regnearket var denne proces ikke nødvendig at lave
Avatar billede supertekst Ekspert
18. juni 2014 - 13:29 #13
Linket kan jeg ikke bruge - da der ikke er adgang

Det jeg kan se på Søgeresultater(2) i din illustration 1 er noget, der ligner en tabel, hvori kundenr og inst id. vises.

Så p.t. kan jeg ikke komme længere. Hvis en løsning skal udvikles inden for Eksperten - så melder jeg fra. Det tager for meget tid.
Avatar billede JorgenSchou Nybegynder
18. juni 2014 - 13:36 #14
Ok det er helt i orden

Jeg kan god se at det kræver meget tid på denne måde

Du skal have mange tak for indsatsen for denne gang

Hav en god dag
Avatar billede supertekst Ekspert
18. juni 2014 - 14:16 #15
Selv tak - og i lige måde
Avatar billede JorgenSchou Nybegynder
15. august 2014 - 07:32 #16
Lukkning
Avatar billede supertekst Ekspert
15. august 2014 - 08:13 #17
Fik i løst problemet?