Avatar billede malle78 Praktikant
08. juni 2014 - 21:47 Der er 10 kommentarer

Lyd, pc-backup, mallware

Hej

Jeg håber meget her er nogen kloge hoveder som kan og vil hjælpe mig. Det handler om tre forskellige ting.

1: jeg ser jævnligt nutv m.v. og har altid haft min pc sat til tv, uden problemer.
Pludselig til morgen virkede det bare ikke. Jeg har fint lyd på min computer, tv virker også fint. Jeg har prøvet med forskellige hdmi kabler, men såsnart jeg sætter kablet fra tv i, er lyd væk. Her er fint billede. Nogen der ved hvad årsagen kan være?

2: jeg har det sidste stykke tid været generet af et popup vindue i tide og utide hvor der står "backup your pc for free now" Har set det er et norton program. Hvad er det for noget? Regner ikke med det er noget jeg skal bruge?? Jeg har avast virusprogram.

3: jeg havde en bekendt til at se på min computer for et par dage siden. Jeg var vist infikseret med det der hedder mallware. Han kærte noget scanning via fjernsupport, men min com havde genstartet (og jeg var ik hjemme til at give adgang igen) og siden har han ikke haft tid. Tænker om dette kan have noget med lyd mv at gøre? Jeg er fri af reklamer overalt, men "Backup" vinduet kommer stadig meget og siden dukker der også en update til mallwarescannigen op flere gange om dagen.

Håber meget her er noget som kan hjælpe mig. Har ikke turde at bruge netbank og ligende før min computer er fikset.

God aften til alle :)
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juni 2014 - 08:26 #1
Hej og velkommen til.
Norton vil gerne have du køber deres produkt og bruger dette i stedet for Avast free som du bruger nu. Men det har man normalt ikke brug for hvis man er normal pc bruger.
Der findes nemme programmer at bruge til at holde det værste snavs fra din computer.
Jeg vil her nævne tre af dem som du kan få en lille vejledning med som viser hvordan du bruger dem:
Hent og instalér CCleaner  https://www.piriform.com/ccleaner
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php
http://www.eksperten.dk/guide/1605

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Mht.: Vista og Windows 7/8 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juni 2014 - 08:31 #2
Husker du i øvrigt jævnligt at tjekke din pc for opdateringer?
Og det er ikke kun til selve Windows jeg taler om. Det er også Java og Flash Player.
Denne side her http://kundeservice.tdc.dk/testcenter/ viser det.
Den skal gerne vise grønne tal i venstre side på nær der hvor man ser man er logget på Tdc side.
Værktøjer: http://sikkerhed.tdc.dk/publish.php?dogtag=p_mit_sik_tool
Avatar billede malle78 Praktikant
09. juni 2014 - 11:24 #3
Jeg prøver lige at gå i krig med det du skriver.
Hvad angår opdateringer tror jeg da jeg er med...popper sådan noget ik op? Ja, jeg er ik så teknisk ;)
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juni 2014 - 11:49 #4
Jo det gør de hvis de er indstillet til at køre opdaterings tjenesten til programmet i opstart programmer til Windows.
Avatar billede malle78 Praktikant
09. juni 2014 - 12:14 #5
jeg kunne ik finde ud af at sætte det herind på andre måder, så håber det er ok :)

# AdwCleaner v3.212 - Report created 09/06/2014 at 12:05:06
# Updated 05/06/2014 by Xplode
# Operating System : Windows 7 Home Premium Service Pack 1 (64 bits)
# Username : kean - KEAN-PC
# Running from : C:\Users\kean\Downloads\adwcleaner_3.212.exe
# Option : Clean

***** [ Services ] *****

[#] Service Deleted : globalUpdate
[#] Service Deleted : globalUpdatem

***** [ Files / Folders ] *****

Folder Deleted : C:\ProgramData\Activeris
Folder Deleted : C:\ProgramData\Ask
Folder Deleted : C:\ProgramData\Babylon
Folder Deleted : C:\ProgramData\SweetIM
Folder Deleted : C:\ProgramData\Tarma Installer
Folder Deleted : C:\ProgramData\WPM
Folder Deleted : C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Activeris AntiMalware
Folder Deleted : C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\free_soft_to_day
Folder Deleted : C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\NewPlayer
Folder Deleted : C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\optimizer pro v3.2
Folder Deleted : C:\Program Files (x86)\Activeris AntiMalware
Folder Deleted : C:\Program Files (x86)\Ask.com
Folder Deleted : C:\Program Files (x86)\globalUpdate
Folder Deleted : C:\Program Files (x86)\iRobinHood
Folder Deleted : C:\Program Files (x86)\MyPC Backup
Folder Deleted : C:\Program Files (x86)\Optimizer Pro
Folder Deleted : C:\Program Files (x86)\SweetIM
Folder Deleted : C:\Program Files (x86)\Uniblue
Folder Deleted : C:\Program Files (x86)\Vittalia
Folder Deleted : C:\Windows\installer\{86d4b82a-abed-442a-be86-96357b70f4fe}
Folder Deleted : C:\Windows\SysWOW64\ARFC
Folder Deleted : C:\Windows\SysWOW64\jmdp
Folder Deleted : C:\Windows\SysWOW64\WNLT
Folder Deleted : C:\Windows\System32\ljkb
Folder Deleted : C:\Users\kean\AppData\Local\globalUpdate
Folder Deleted : C:\Users\kean\AppData\Local\SearchProtect
Folder Deleted : C:\Users\kean\AppData\LocalLow\AskToolbar
Folder Deleted : C:\Users\kean\AppData\Roaming\Activeris
Folder Deleted : C:\Users\kean\AppData\Roaming\Babylon
Folder Deleted : C:\Users\kean\AppData\Roaming\BrowserCompanion
Folder Deleted : C:\Users\kean\AppData\Roaming\Optimizer Pro
Folder Deleted : C:\Users\kean\AppData\Roaming\SupTab
Folder Deleted : C:\Users\kean\AppData\Roaming\Systweak
Folder Deleted : C:\Users\kean\AppData\Roaming\Uniblue
Folder Deleted : C:\Users\kean\AppData\Roaming\VOPackage
Folder Deleted : C:\Users\kean\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\BitGuard
Folder Deleted : C:\Users\kean\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\MyPC Backup
Folder Deleted : C:\Users\kean\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\VOPackage
Folder Deleted : C:\Users\kean\Documents\Optimizer Pro
Folder Deleted : C:\Users\kean\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Extensions\jcdgjdiieiljkfkdcloehkohchhpekkn
File Deleted : C:\END
File Deleted : C:\Users\Public\Desktop\Activeris AntiMalware.lnk
File Deleted : C:\Users\Public\Desktop\NewPlayer.lnk
File Deleted : C:\Windows\System32\acrisnative64.exe
File Deleted : C:\Windows\System32\ImhxxpComm.dll
File Deleted : C:\Users\kean\AppData\LocalLow\SkwConfig.bin
File Deleted : C:\Users\kean\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup\MyPC Backup.lnk
File Deleted : C:\Users\kean\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup\tcbhn.lnk
File Deleted : C:\Users\kean\Desktop\MyPC Backup.lnk
File Deleted : C:\Users\kean\Desktop\Optimizer Pro.lnk
File Deleted : C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\searchplugins\webssearches.xml
File Deleted : C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\user.js
File Deleted : C:\Windows\System32\Tasks\Activeris AntiMalware_startup
File Deleted : C:\Windows\System32\Tasks\Dealply
File Deleted : C:\Windows\Tasks\globalUpdateUpdateTaskMachineCore.job
File Deleted : C:\Windows\System32\Tasks\globalUpdateUpdateTaskMachineCore
File Deleted : C:\Windows\Tasks\globalUpdateUpdateTaskMachineUA.job
File Deleted : C:\Windows\System32\Tasks\globalUpdateUpdateTaskMachineUA
File Deleted : C:\Windows\System32\Tasks\Scheduled Update for Ask Toolbar

***** [ Shortcuts ] *****

Shortcut Disinfected : C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Packard Bell - Security & Support\Contact.lnk
Shortcut Disinfected : C:\Users\kean\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Internet Explorer.lnk
Shortcut Disinfected : C:\Users\kean\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Google Chrome\Google Chrome.lnk
Shortcut Disinfected : C:\Users\kean\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Accessories\System Tools\Internet Explorer (No Add-ons).lnk
Shortcut Disinfected : C:\Users\kean\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\Launch Internet Explorer Browser.lnk
Shortcut Disinfected : C:\Users\kean\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\User Pinned\TaskBar\Internet Explorer.lnk

***** [ Registry ] *****

Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Google\Chrome\Extensions\bodddioamolcibagionmmobehnbhiakf
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Google\Chrome\Extensions\jbolfgndggfhhpbnkgnpjkfhinclbigj
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Google\Chrome\Extensions\jcdgjdiieiljkfkdcloehkohchhpekkn
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Google\Chrome\Extensions\ogccgbmabaphcakpiclgcnmcnimhokcj
Value Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run [Optimizer Pro]
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\GenericAskToolbar.DLL
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\tdataprotocol.DLL
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\updatebho.DLL
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\wit4ie.DLL
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\YontooIEClient.DLL
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\GenericAskToolbar.ToolbarWnd
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\GenericAskToolbar.ToolbarWnd.1
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\Prod.cap
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\speedupmypc
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Tracing\ActiverisAntiMalware_RASAPI32
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Tracing\ActiverisAntiMalware_RASMANCS
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Tracing\AdvancedSystemProtector_RASAPI32
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Tracing\AdvancedSystemProtector_RASMANCS
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Tracing\au__rasapi32
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Tracing\au__rasmancs
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Tracing\AutoLyricsUpdater_RASAPI32
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Tracing\AutoLyricsUpdater_RASMANCS
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Tracing\BundleSweetIMSetup_RASAPI32
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Tracing\BundleSweetIMSetup_RASMANCS
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Tracing\MyBabylontb_RASAPI32
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Tracing\MyBabylontb_RASMANCS
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Tracing\NewPlayer_RASAPI32
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Tracing\NewPlayer_RASMANCS
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Tracing\SoftwareUpdater_RASAPI32
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Tracing\SoftwareUpdater_RASMANCS
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Tracing\sweetim_rasapi32
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Tracing\sweetim_rasmancs
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Tracing\sweetimsetup_rasapi32
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Tracing\sweetimsetup_rasmancs
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Tracing\sweetpacksupdatemanager_rasapi32
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Tracing\SweetPacksUpdateManager_RASMANCS
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Tracing\TaskScheduler_RASAPI32
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Tracing\TaskScheduler_RASMANCS
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Tracing\UpdateTask_RASAPI32
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Tracing\UpdateTask_RASMANCS
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Tracing\wajam_install_rasapi32
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Tracing\wajam_install_rasmancs
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Tracing\wajamupdater_rasapi32
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Tracing\wajamupdater_rasmancs
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\App Paths\mypc backup
Value Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run [ApnUpdater]
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\MozillaPlugins\@staging.google.com/globalUpdate Update;version=10
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\MozillaPlugins\@staging.google.com/globalUpdate Update;version=4
Key Deleted : HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Eventlog\Application\WajamUpdater
Key Deleted : HKCU\Software\a6dedabd3deb13
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\a6dedabd3deb13
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Tracing\SoftonicDownloader_for_geogebra_RASAPI32
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Tracing\SoftonicDownloader_for_geogebra_RASMANCS
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\{20EDC024-43C5-423E-B7F5-FD93523E0D9F}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\{373ED12D-B306-43AC-9485-A7C5133DC34C}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\{9B0CB95C-933A-4B8C-B6D4-EDCD19A43874}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\{BDB69379-802F-4EAF-B541-F8DE92DD98DB}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\{CFDAFE39-20CE-451D-BD45-A37452F39CF0}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\{ED6535E7-F778-48A5-A060-549D30024511}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{00000000-6E41-4FD3-8538-502F5495E5FC}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{00B11DA2-75ED-4364-ABA5-9A95B1F5E946}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{80922EE0-8A76-46AE-95D5-BD3C3FE0708D}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{99066096-8989-4612-841F-621A01D54AD7}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{FE9271F2-6EFD-44B0-A826-84C829536E93}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{6C434537-053E-486D-B62A-160059D9D456}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{79FB5FC8-44B9-4AF5-BADD-CCE547F953E5}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{91CF619A-4686-4CA4-9232-3B2E6B63AA92}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{AC71B60E-94C9-4EDE-BA46-E146747BB67E}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\TypeLib\{2996F0E7-292B-4CAE-893F-47B8B1C05B56}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440}
Key Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440}
Key Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Settings\{D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440}
Key Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Settings\{DAEB9E85-4694-4F9B-85CB-2F28987872D7}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Low Rights\ElevationPolicy\{A5AA24EA-11B8-4113-95AE-9ED71DEAF12A}
Key Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{014DB5FA-EAFB-4592-A95B-F44D3EE87FA9}
Key Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{0ECDF796-C2DC-4D79-A620-CCE0C0A66CC9}
Key Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{483830EE-A4CD-4B71-B0A3-3D82E62A6909}
Key Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{EEE6C360-6118-11DC-9C72-001320C79847}
Value Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar [{D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440}]
Value Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\URLSearchHooks [{00000000-6E41-4FD3-8538-502F5495E5FC}]
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{6C434537-053E-486D-B62A-160059D9D456}
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{91CF619A-4686-4CA4-9232-3B2E6B63AA92}
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{AC71B60E-94C9-4EDE-BA46-E146747BB67E}
Value Deleted : HKLM\SOFTWARE\Policies\Google\Chrome\ExtensionInstallForcelist [1]
Key Deleted : HKCU\Software\APN
Key Deleted : HKCU\Software\Ask.com
Key Deleted : HKCU\Software\Blabbers
Key Deleted : HKCU\Software\FreeSoftToday
Key Deleted : HKCU\Software\IM
Key Deleted : HKCU\Software\ImInstaller
Key Deleted : HKCU\Software\Optimizer Pro
Key Deleted : HKCU\Software\Tutorials
Key Deleted : HKCU\Software\TutoTag
Key Deleted : HKCU\Software\AppDataLow\{1146AC44-2F03-4431-B4FD-889BC837521F}
Key Deleted : HKCU\Software\AppDataLow\Software\AskToolbar
Key Deleted : HKCU\Software\AppDataLow\Software\AutoLyrics
Key Deleted : HKLM\Software\{1146AC44-2F03-4431-B4FD-889BC837521F}
Key Deleted : HKLM\Software\{3A7D3E19-1B79-4E4E-BD96-5467DA2C4EF0}
Key Deleted : HKLM\Software\{6791A2F3-FC80-475C-A002-C014AF797E9C}
Key Deleted : HKLM\Software\APN
Key Deleted : HKLM\Software\AskToolbar
Key Deleted : HKLM\Software\Babylon
Key Deleted : HKLM\Software\BrowserCompanion
Key Deleted : HKLM\Software\NewPlayer
Key Deleted : HKLM\Software\SearchProtect
Key Deleted : HKLM\Software\SupTab
Key Deleted : HKLM\Software\supWPM
Key Deleted : HKLM\Software\systweak
Key Deleted : HKLM\Software\Tutorials
Key Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\{79A765E1-C399-405B-85AF-466F52E918B0}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\{86D4B82A-ABED-442A-BE86-96357B70F4FE}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\{ea8fa6be-29be-4af2-9352-841f83215eb0}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\Optimizer Pro_is1
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\VOPackage
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\webssearches uninstaller
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\installedbrowserextensions
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Speedchecker Limited
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Tarma Installer
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\{889DF117-14D1-44EE-9F31-C5FB5D47F68B}
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\MyPC Backup
Data Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows [AppInit_DLLs] - c:\progra~2\searchprotect\searchprotect\bin\spvc32loader.dll
Data Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows [AppInit_DLLs] - c:\progra~2\optimi~1\optpro~2.dll
Data Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows [AppInit_DLLs] - C:\PROGRA~2\SearchProtect\SearchProtect\bin\SPVC64Loader.dll
Data Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows [AppInit_DLLs] - c:\progra~3\bitguard\271769~1.27\{c16c1~1\loader.dll
Data Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows [AppInit_DLLs] - C:\PROGRA~2\OPTIMI~1\OPTPRO~3.DLL
Key Deleted : HKLM\Software\Classes\Installer\Features\A28B4D68DEBAA244EB686953B7074FEF
Key Deleted : HKLM\Software\Classes\Installer\Features\EB6AF8AEEB922FA4392548F13812E50B
Key Deleted : HKLM\Software\Classes\Installer\Products\A28B4D68DEBAA244EB686953B7074FEF
Key Deleted : HKLM\Software\Classes\Installer\Products\EB6AF8AEEB922FA4392548F13812E50B

***** [ Browsers ] *****

-\\ Internet Explorer v11.0.9600.17041

Setting Restored : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main [Search Page]
Setting Restored : [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main [Search Page]

-\\ Mozilla Firefox v29.0.1 (da)

[ File : C:\Users\kean\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\kfbf2ect.default\prefs.js ]

Line Deleted : user_pref("browser.search.defaultenginename", "webssearches");
Line Deleted : user_pref("browser.search.selectedEngine", "webssearches");

-\\ Google Chrome v35.0.1916.114

[ File : C:\Users\kean\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences ]

Deleted [Search Provider] : hxxp://search.sweetim.com/search.asp?src=6&q={searchTerms}&st=17&barid={3528DD7F-3CA4-11E2-B691-B870F4861519}
Deleted [Search Provider] : hxxp://websearch.ask.com/redirect?client=cr&src=kw&tb=ORJ&o=&locale=&apn_uid=AD80E799-BAF9-4313-9902-DF79BB296877&apn_ptnrs=U3&apn_sauid=001C817D-FA16-4F5F-9E9A-E968901DD8E9&apn_dtid=OSJ000YYDK&q={searchTerms}
Deleted [Search Provider] : hxxp://www.delta-search.com/?q={searchTerms}&affID=119409&babsrc=SP_ss&mntrId=a003917b000000000000d2f8da2f04f8
Deleted [Search Provider] : hxxp://www.trovi.com/Results.aspx?gd=&ctid=CT3320052&octid=EB_ORIGINAL_CTID&ISID=M021BA827-AEB8-4827-A54A-622DFCAEBB60&SearchSource=58&CUI=&UM=5&UP=SP7D271D25-4928-478F-B4B9-0C561FB6C698&q={searchTerms}&SSPV=
Deleted [Search Provider] : hxxp://istart.webssearches.com/web/?type=dspp&ts=1401102194&from=tugs&uid=TOSHIBAXMK1059GSMP_X1LFT110TXXX1LFT110T&q={searchTerms}
Deleted [Search Provider] : hxxp://mysearch.sweetpacks.com?src=6&q={searchTerms}&barid=&&st=23
Deleted [Extension] : jcdgjdiieiljkfkdcloehkohchhpekkn
Deleted [Extension] : ogccgbmabaphcakpiclgcnmcnimhokcj

*************************

AdwCleaner[R0].txt - [17339 octets] - [09/06/2014 12:00:19]
AdwCleaner[S0].txt - [16774 octets] - [09/06/2014 12:05:06]

########## EOF - C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S0].txt - [16835 octets] ##########
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juni 2014 - 12:18 #6
Det var også fint. Der var en del skrammel der blev fjernet.
Kør også scan med Malwarebytes hvis du ikke har gjort det.
Avatar billede malle78 Praktikant
09. juni 2014 - 12:19 #7
det gjorde jeg også..den fangede 16.. men hvad gør jeg så nu? skulle det også hjælpe med den lyd til tv?
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juni 2014 - 12:29 #8
Det er svært at vide om infektionerne vi har fjernet her og dem din kammerat fandt kan have haft indflydelse på dit lyd problem.

Man kan ved at gendanne systemet til da lyd virkede se om det er indstillinger i systemet der har gjort at lyden er forsvundet.

Problemet med systemgendannelse er dog at er der snavs i disse gendannelses punkter aktiveres disse ved denne gendannelse.

Man kunne også prøve at opdatere lyd- og grafik kort drivere, for at se om det så kommer til at virke igen.
Avatar billede malle78 Praktikant
09. juni 2014 - 12:37 #9
det sidste lyder som en god ide, men hvordan gør jeg det?

kan godt se det logiske i en systemgendannelse og snavs..det ville være ærgerligt.. bare så underligt for det virkede aftenen før..
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juni 2014 - 12:48 #10
I enhedshåndtering kan man se om der er opdaterede drivere til dine enheder.
Det bedste er dog at søge direkte på producentens hjemmeside og finde driverne der, da Windows ikke altid har de nyeste liggende i deres database.

Men dit problem kan sagtens være at du ved en fejl har ændret i det setup der skal til for at få det til at virke.
Det kan ne systemgendannelse i mange tilfælde rode bods på.
Så er der så bagefter det probleme med at der kommer snavs tilbage på maskinen. Men det kan du jo så formodentligt fjerne med de programmer jeg viste for dig i #1