Avatar billede michelled Nybegynder
06. juni 2014 - 15:21 Der er 5 kommentarer

kode i formular

Hvordan undgår man at brugere af ens blog skriver kode ind i ens formular?
Avatar billede arne_v Ekspert
06. juni 2014 - 20:05 #1
input validering
Avatar billede webbe Nybegynder
15. september 2014 - 12:20 #2
strip_tags($var) - strip_tags() fjerne alle html-tags m.m. når du indsætter i din database.

Et alternativ (som jeg ikke anbefaler) er htmlspecialchars() som bevarer de indtastede html-koder, men ikke agerer på dem.
Avatar billede arne_v Ekspert
16. september 2014 - 04:05 #3
Jeg ville nu foretraekke at give en fejl ved HTML tags i input fremfor bare at fjerne dem.
Avatar billede webbe Nybegynder
16. september 2014 - 09:15 #4
arne_v

Hvorfor egentlig det?
Som jeg forstår ham vil han gerne have inputtet i sin database (måske ligger jeg mere i det end der er), men blot ikke html-tags m.m.

Som du foreslår skal han ind og lave if-strukturer og tjekke om der er tags i teksten og give en fejlmeddelelse som sendes tilbage til brugeren, som så skal til at sidde og rette i sin tekst.

Det er ikke specielt brugervenligt i min verden.
Avatar billede arne_v Ekspert
17. september 2014 - 00:57 #5
Jeg betragter det som langt mere brugervenligt at give brugerne en fejl hvis det de forseoger at gemme noget som ikke kan gemmes fremfor at aendre i det og saa gemme det.