Avatar billede kleber123 Nybegynder
17. august 2001 - 15:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp Jeg har ingen lyd

Nu er jeg ikke den store computerekspert så jeg har haft lidt svært ved at løse følgende problem:
Jeg har ikke kunne høre lyd i snart 3 måneder. Hvis jeg går ind under system og kigger under enhedsorientering ser jeg et gult udråbstegn ud for lyd til mediestyring osv. Det er muligvis en forkert driver jeg har fået installerert til min lydkort. Jeg har nu fjernet enheden med udråbstegnet og vil gerne have fundet min gamle driver til lydkortet men hvordan gør jeg. Jeg har prøvet at åbne computer for at se hvilket lydkort jeg har og der står Vibra 16 lavet af creative labs. Please hjælp mig for nu vil jeg bare høre musik
Avatar billede Beach Mester
17. august 2001 - 15:31 #1
Gå ind i indstilninger > kontrolpanel > Tilføj ny hardware. Lad computeren selv lede efter hardwaren og brug de standard drivere den forslår.
Finder den ikke lydkortet, så er det fordi de stadig er der.
Så går du denne vej:
indstilninger > kontrolpanel > system > enhedshåntering
Her fjerne du dit lydkort og booter maskinen op igen. Finder den ikke ud af at der er et lydkort i maskinen så bruger du den øverste opskrift jeg kom med.

//Beach
Avatar billede jkf Nybegynder
17. august 2001 - 15:37 #2
prøv at kikke efter dine driver på en af disse sider, jeg tror at SB 16 også kan bruges.

http://www.windrivers.com/identity/sound/company/CREATIVE.HTM

http://www.creative.com/support/files/download.asp
Avatar billede aaen Nybegynder
17. august 2001 - 15:37 #3
Avatar billede kleber123 Nybegynder
18. august 2001 - 21:52 #4
Jeg har downloaded en ny driver, men der sker ikke noget. Computeren kan ikke finde lydkortet/driverne ved søgning. Er der nogle der kan give mig en nøje fremgangsmåde så vanker der 200 pts. På forhånd tak
Avatar billede makse Nybegynder
18. august 2001 - 22:13 #5
Kører du med Windows 95/98? Hvis du gør, så prøv følgende.
Afinstaller alle drivere og eventuelle programmer til lydkortet.
Luk computeren ned og fjern lydkortet fysisk.
Start op i fejlsikret tilstand. (Tryk F8 eller hold CTRL ned ved opstart)
Fjern alle forekomster af lydkortet i enhedshåndtering. (H-klik Denne Computer - Egenskaber)
Luk ned igen, og sæt lydkortet i.
Start op almindeligt, og lad Windows installere lydkortet. Brug Windows\' egne drivere.
Avatar billede kleber123 Nybegynder
19. august 2001 - 09:07 #6
Tusind tak Makse det var bare dejligt 200 bobs to you
Avatar billede makse Nybegynder
19. august 2001 - 11:08 #7
Velbekommen, takker for point. :)