Avatar billede annacondaknud Nybegynder
02. juni 2014 - 15:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Printe på brevpapir

Hej

Jeg har brug for lidt hjælp.

Vi har fået lavet et brevpapir på min arbejdsplads hvor der er logo og tekst i det øverste højre hjørne. Det er et trykt brevpapir.
Mit problem er så at jeg vil lave en skabelon i Word som vi kan bruge til at skrive i når vi skal printe på det stykke papir.
Hvis der bare bruges et almindeligt dokument, vil der blive skrevet oven i logoet.
Problemet bliver løst hvis jeg bare ændre den højre magen, men så går der alt for meget at papiret til spilde.

Hvordan laver jeg et område som man ikke kan skrive i?? Eller er der nogen her som har en genial ide???

Tak.

Dennis
Avatar billede finb Ekspert
02. juni 2014 - 15:23 #1
Du kan lave margener, så du får en
"kasse" at skrive i, UNDER logoet.
Dernæst kan du oprette en
tekst-box OVER "kassen",
og så smal, at tekst-boxen
ikke dækker logoet.
Der er vist også et værktøj,
der kan lave kantede
kasser, "indsæt et billede"
Avatar billede claes57 Ekspert
02. juni 2014 - 15:29 #2
du kan så lave en topmargin i stedet.
Er det heller ikke godt, så kan du lave en .gif-fil med bare en farve, og lade den være gennemsigtig. Giffen låses i pladsering og størrelse til lige at dække logo og tekst med tekstombrydning firkantet eller tæt.
Jeg har en blank gif her https://www.dropbox.com/s/7x3zxr8u57h0nv7/blankfelt.gif
Avatar billede supertekst Ekspert
02. juni 2014 - 23:34 #3
Åbn sidehoved
Indsæt en tekstboks og læg den "over" logo.
Formater tekstboksen med layout firkantet og ingen rammestreg
Luk sidehoved
Avatar billede annacondaknud Nybegynder
03. juni 2014 - 10:10 #4
Hej "Supertekst"

Det var den nemmeste/Bedste løsning.
Send et svar så får du point:)

/Dennis
Avatar billede supertekst Ekspert
03. juni 2014 - 10:22 #5
Hej

Fint - det får du her..