Avatar billede TurboCarl Nybegynder
30. maj 2014 - 09:23 Der er 2 kommentarer

Powershell - Åbner blank cmd

Jeg er ny i power shell, og hygger mig lidt med at prøve mig frem, men er løbet ind i et lille issue.

Når jeg kører mit shell script bliver der åbnet en cmd som er blank. Så kommer den ikke rigtig videre.
Hvis jeg kører sciptet fra ISE så virker det, og man for den fylde udnyttelse af sciptet.

Her er det, så håber jeg at der er nogen der kan hjælpe.

-----------------------------------------------------------------
clear
Function Get-FileName($initialDirectory)

[System.Reflection.Assembly]::LoadWithPartialName("System.windows.forms") |
Out-Null

$OpenFileDialog = New-Object System.Windows.Forms.OpenFileDialog
$OpenFileDialog.initialDirectory = $initialDirectory
$OpenFileDialog.filter = "All files (*.*)| *.*"
$OpenFileDialog.ShowDialog() | Out-Null
$OpenFileDialog.filename
} #end function Get-FileName

# *** Entry Point to Script ***
$Location = Get-location
$a = Get-FileName -initialDirectory $Location
$b = Get-FileName -initialDirectory $Location
compare-object -referenceobject $(get-content $a) -differenceobject $(get-content $b) | Format-Table | Out-File $Location + "\Compared.txt"
-----------------------------------------------------------------

- Turbocarl
30. maj 2014 - 14:05 #1
For mig virker dit script ikke, så jeg har rettet lidt i det (http://pastebin.com/SjKLn6AB):

clear
Function Get-FileName($initialDirectory)
{
    [System.Reflection.Assembly]::LoadWithPartialName("System.windows.forms") | Out-Null

    $OpenFileDialog = New-Object System.Windows.Forms.OpenFileDialog
    $OpenFileDialog.initialDirectory = $initialDirectory
    $OpenFileDialog.filter = "All files (*.*)| *.*"
    $OpenFileDialog.ShowDialog() | Out-Null
    $OpenFileDialog.filename
} #end function Get-FileName

# *** Entry Point to Script ***
$Location = Convert-Path (Get-Location)
$a = Get-Content(Get-FileName -initialDirectory $Location)
$b = Get-Content(Get-FileName -initialDirectory $Location)
Compare-Object -referenceObject $a -differenceObject $b | Format-Table | Out-File ($Location + "\Compared.txt")
Avatar billede conz Juniormester
05. juni 2014 - 21:38 #2
Har du sat execution policy? Det kunne godt tyde på, at den ikke får lov til at køre koden, og derfor bare hænger.