Avatar billede jevertheman222 Nybegynder
27. maj 2014 - 00:11 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Langsom Computer

Hej jeg har en computer hvor jeg synes alt kører ekstremt langsomt på, jeg har kørt adskillige scanninger på den for at se om der skulle være virus, men får ingen resultater, den er specielt meget langsom på facebook, det kan næsten ikke lade sig gøre at scrolle der.. Hjælp!!
Avatar billede kurtba Ekspert
27. maj 2014 - 00:16 #1
Start med at få slettet alle midlertidige internetfiler, hvis ikke du har gjort det i forvejen. De kan slå en pc helt ned.
Hent evt. den gratis udgave af Ccleaner og lad den foretage rensningen for dig.
Dernæst skal du se på, hvor mange ting der starter op og kører i baggrunden, når du starter pc.en. Den er tilbøjelig til at blive sovset ind i helt unødvendige programmer, som starter sammen med pc.en. Det kan du se ved at skrive msconfig i kør menuen og vælge start fanen.
Endelig kan du trykke på ctrl + alt + del og se i joblisten, om der er en eller anden proces, som trækker resouercer.
Avatar billede jevertheman222 Nybegynder
27. maj 2014 - 00:47 #2
Hej, Jeg har slettet midlertidige internetfiler og cookies op til flere gange, og har også prøvet at kører med ccleaner og kigget på joblisten.. Og lige vidt synes jeg er når jeg har prøvet alt det.. Kort sagt, synes jeg har prøvet næsten alt uden at det har gjort det beder..Og det med at se om der noget der bruger en masse resouercer det har jeg ikke rigtig tjek på, og har ikke rigtig råd til at sende computeren på værksted.. Ville være bedst hvis der var en som ville kigge på den igennem Teamviewer hvis det var.. Er ved at være træt af at den er så langsom, og det er kun på nettet at den er langsom, og allermest langsom er den somsagt på facebook, men oplever generelt set på alle hjemmesider at det ikke kører så glat som det nok burde..
27. maj 2014 - 06:41 #3
Prøv at hente AdwCleaner her:
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/
(Der går lige 5 sek før du skal trykke på gem)
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. maj 2014 - 10:01 #4
Ud over Karises forslag så prøv at følge denne Vejledning!

Disse trin bruger jeg når jeg får en Langsom PC. På bordet!
Første trin vælg overflødige programmer fra i opstarten!
http://gratisupload.dk/vis_billede/709844/
Her er en vejledning til brug af Ccleaner & Defraggler
http://gratisupload.dk/vis/709845
Og her den Kraftige N-Cleaner. Bruges kun Hvis du er nørd!
http://gratisupload.dk/vis/709846
Avatar billede jevertheman222 Nybegynder
27. maj 2014 - 15:13 #5
Er gået i gang med AdwCleaner, men der står bare: Pending. Please uncheck elements you dont want to remove...!
Avatar billede jevertheman222 Nybegynder
27. maj 2014 - 15:24 #6
# AdwCleaner v3.211 - Report created 27/05/2014 at 15:15:10
# Updated 26/05/2014 by Xplode
# Operating System : Windows 7 Home Premium Service Pack 1 (32 bits)
# Username : Jesper - JESPER-PC
# Running from : C:\Users\Jesper\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\A1S7ZBF2\AdwCleaner.exe
# Option : Clean

***** [ Services ] *****

***** [ Files / Folders ] *****

Folder Deleted : C:\Program Files\GreenTree Applications

***** [ Shortcuts ] *****

***** [ Registry ] *****

Key Deleted : HKCU\Software\APN PIP
Key Deleted : HKCU\Software\AppDataLow\Software

***** [ Browsers ] *****

-\\ Internet Explorer v11.0.9600.17041

*************************

AdwCleaner[R0].txt - [904 octets] - [27/05/2014 15:09:01]
AdwCleaner[S0].txt - [775 octets] - [27/05/2014 15:15:10]

########## EOF - C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S0].txt - [834 octets] ##########

Sådan!
Avatar billede 220661 Ekspert
27. maj 2014 - 15:58 #7
#6 Ikke meget i den log :-)

Er den stadig langsom efter du har kørt de ovennævnte tips, så kør en tur med Malwarebytes.

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php
http://www.eksperten.dk/guide/1605

Inden du starter med at scanne, så gå i indstillinger-Fund og beskyttelse, og tjek af at den også skal scanne for rootkit.
Avatar billede jevertheman222 Nybegynder
27. maj 2014 - 16:56 #8
kan ikke finde det med at man skal få den til at søge efter rootkit.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. maj 2014 - 17:09 #10
Kører den på engelsk brugerflade, skal du i detection and protection, for at aktivere det.
Avatar billede jevertheman222 Nybegynder
27. maj 2014 - 17:46 #11
min ser slet ikke sådan ud :)
Avatar billede jevertheman222 Nybegynder
27. maj 2014 - 17:47 #12
men jeg har teamviewer hvis der er en som er frisk på at hjælpe mig der..
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. maj 2014 - 21:37 #13
Har du prøvet min vejledning?
Avatar billede 220661 Ekspert
28. maj 2014 - 16:41 #14
#11 Så kør bare en scanning med de indstillinger der er som standard. Huske at opdatere programmet før scanning.
Avatar billede jevertheman222 Nybegynder
31. maj 2014 - 23:20 #15
Hej alle sammen, jeg har fået løst problemet, jeg sendte min computer til en edb mand som så fandt ud af at den var gal med harddisken i computeren, så nu har jeg fået en ny harddisk og det kører meget bedere.. Hvis I skal have point så må I selv lige blive enige om hvorvidt de skal deles eller hvad der skal gøres..
Avatar billede 220661 Ekspert
01. juni 2014 - 10:49 #16
For min skyld kan du bare lukke selv ved at lægge et svar og lukke tråden
Avatar billede jevertheman222 Nybegynder
02. juni 2014 - 21:33 #17
Okay gør jeg så. Men tak fordi I gad og hjælpe, bare en skam at det skulle koste mig en ny harddisk.. Men tak :)