Avatar billede steffansteffan Nybegynder
19. maj 2014 - 21:25

Google Analytics: Impressions and click vs real traffic

Hej,

Jeg har den udfordring at jeg ikke kan få mine trafik data (Google Analytics) til at stemme overens med de tal jeg importere fra Google Webmaster Tools. Overhovedet ikke faktisk.

Data fra GWT kan ses her:

http://oi58.tinypic.com/9i74mg.jpg

27.000 Impressions på web men kun en CTR på 0.56% med en avg. placering på 3.7. Jeg tænker hvorfor så lav en CTR når der er en gennemsnits placering på 3.7. Det skal forstås som posions 3.7 og ikke side right?
Jeg har massere af mine keywords som har en avg posions på f.eks. 2.6, med en impression på 3.000 stk den seneste måned. Har givet 5 besøg. Det er en CTR 0.02%. Nogle hint hvorfor det er så lavt?

Ifølge GWT har jeg fået 150 klik på web og 27.000 fra Images search den seneste måned. Men ingen af de 2 tal stemmer overens med de tal jeg har fra GA.

Tæller Click på Image anderledes end Web, der er så mega stor forskel? Det er en faktor 180!

I følge min GA konto har jeg på min Channel - Organic Search fået 2.340 besøg fra Google selv i samme periode. (Tror det er uden billede resultater ?, har læst noget om at trafik fra google image search bliver registeret som Direct og/eller Ref?, nogle der kan bekræfte det?)

Generalt kan jeg bare ikke få overblikket, nogle som jeg give noget input, hint eller et spark i den rigtige retning. Tak.

Websitet kan ses her, hvis det skulle være relavant i debug fasen: http://reversehomesickness.com
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester