Avatar billede mbkorn Nybegynder
12. maj 2014 - 07:46 Der er 13 kommentarer

Skærm går i sort men PC kører fortsat.

Håber I kan hjælpe

Mit problem er, at min skærm til tider lukkes ned med oplysningen om at der ikke er noget signal. Dog kører min PC fortsat uden at jeg kan gøre andet end at slukke den på startknappen og starte den op igen. Det er meget forskelligt hvornår problemet viser sig. Sommetider efter få minutter og sommetider efter timer.

Jeg har netop formateret mit C-drev og geninstalleret Windows 7 igen, for at se om det kunne løse problemet, men da maskinen havde kørt 5-6 timer, viste problemet sig igen.

Maskinen har en Intel Core 2 Duo 3 GHz, 8 Gb RAM, G-Force 210 skærmkort og Creativ SB X-Fi Xtreme lydkort.

Gode råd søges
Avatar billede Blueeyez Mester
12. maj 2014 - 08:57 #1
Når skærmen bliver sort så tag kablet fra grafikkortet og derefter tilslut den igen..

Det kan tyde på at kablet er beskadiget og ellers er det skærm eller grafikkortet (lyder som en stationær)
Avatar billede mbkorn Nybegynder
12. maj 2014 - 09:02 #2
Tak for svaret. Hvilket kabel snakker vi om? Det til bundkortet og skal jeg gøre det mens computeren fortsat kører eller?
Avatar billede Blueeyez Mester
12. maj 2014 - 09:11 #3
Kablet der går fra computer skærmen til grafikkortet (sidder ikke inde i computeren).

Ja du burde godt kunne gøre det mens den kører.
Avatar billede mbkorn Nybegynder
12. maj 2014 - 09:16 #4
ok. Dette kabel har jeg haft afmonteret og sat på igen mens computeren køre ruden resultat
Avatar billede EDB-Eksperten Nybegynder
12. maj 2014 - 09:41 #5
Som en midlertidig løsning prøv og gå ind i strømstyring og set den til at den ikke må slukke for skærmen.

det er lidt svært at pege på en fejl ud fra beskrivelsen men det lyder som om det er efter skærmen slukker for at spare strøm at den så ikke tender igen.

vis det så virker så er det jo fint som en midlertidigt løsning.
og få så pc´en ind til en tjek. Bor du i midtvest kommer vi gerne forbi og fikser det for dig :-)

Hilsen
Joachim Dahl
EDB-Eksperten.dk
Avatar billede mbkorn Nybegynder
12. maj 2014 - 09:42 #6
Jeg kan tilføje at skærmen af og til lige blinker kort, hvor den bliver sort og tænder igen
Avatar billede mbkorn Nybegynder
12. maj 2014 - 09:46 #7
Skærmen er i strømstyringen sat til ikke at slukke. Og håber det er noget jeg med lidt gode råd selv kan klare ;)
Avatar billede 220661 Ekspert
12. maj 2014 - 16:42 #8
Grafik kortet kører ikke varmt vel?
Har du tjekket temperaturer på det?
Avatar billede mbkorn Nybegynder
12. maj 2014 - 19:49 #9
Det har jeg ikke kontrolleret. Hvordan gøres dette?

Kan fortælle at min pc har været tændt siden kl 8 i morges uden at den er gået i sort. Skærmen har blinket et par gange, hvor den er startet op igen uden at fastblive sort. Det skal tilføjes at jeg ikke har set film eller lignende på maskinen i dag, så ved ikke hvor meget mit grafikkort er blevet presset.
Avatar billede Blueeyez Mester
12. maj 2014 - 21:13 #10
Blot et gæt, men måske det er skærmen den er gal med? Næste gang skærmen går i sort, da frakobler du den strøm stikke i 10 minutter og tilslutter den igen.. Hvis den lyser op så er det nok den det er galt med. Hvis det var grafikkortet, så burde maskinen vel lukke ned mig bekendt?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. maj 2014 - 22:10 #11
#10 Jo det burde den jo nok gøre. Men jeg synes da alligevel man skal tjekke det
Avatar billede mbkorn Nybegynder
13. maj 2014 - 08:24 #12
Det vil jeg prøve. Jeg kan fortælle at når min maskine laver problemet, så slukker jeg den ned og tænder umiddelbart derefter, hvor skærmen igen viser billede. Og igen vil jeg lige tilføje at skærmen flere gange slukker ned i ca. 1 sekundt og starter op igen, hvorefter jeg kan arbejde videre
Avatar billede 220661 Ekspert
13. maj 2014 - 08:56 #13
det mad at den lukker i et sekund kan sagtens være driveren der lukker ned et øjeblik og gendannes efter denne lukning. Jeg oplever det selv på min Windows 7 en gang i mellem.