Avatar billede ninaac Nybegynder
08. maj 2014 - 13:25 Der er 11 kommentarer

min gmail konto er blevet hacket og slettet.

hej
jeg er helt ny her , så tilgiv mig hvis jeg har valgt den forkerte kategori.
for et par dage siden blev min gmail konto hacked og slettet af hackeren. de har sendt et brev ud(som I sikkert er bekendte med) om at jeg er i new castle og har brug for penge, til alle mine kontakter. jeg har en mail adresse fra yahoo tilknyttet gmail, men den kan jeg ikke komme ind på fordi de sender posten videre til min gmail som ikke eksisterer. hvad gør jeg?
kh Nina
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2014 - 14:48 #1
Jeg ved ikke lige hvad du skal gøre med din konto, men jeg skriver fordi din computer må være inficeret. Har du kørt sikkerheds programmer? Der er desværre ingen programmer, som giver fuld sikkerhed. Men noget kan de gøre, og jeg vil foreslå disse:

https://www.malwarebytes.org/

http://www.filehippo.com/download_superantispyware

http://adwcleaner.dk.malavida.com/d12346-download-gratis-windows

Og hvis du ikke har en god antivirus:
http://www.avast.com/da-dk/
Avatar billede ninaac Nybegynder
08. maj 2014 - 16:26 #2
ja jeg har kørt og det er rigtigt den var inficeret med TrojanClicker:Win32Agent/agent,0

jeg har kørt den med microsoft security essentials
skal jeg vælge en anden?
kh Nina
Avatar billede ninaac Nybegynder
08. maj 2014 - 16:26 #3
ja jeg har kørt og det er rigtigt den var inficeret med TrojanClicker:Win32Agent/agent,0

jeg har kørt den med microsoft security essentials
skal jeg vælge en anden?
kh Nina
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2014 - 16:49 #4
Dem jeg har lagt link til, er rigtig gode. Derimod går microsoft security essentials for at være direkte dårlig, så jeg foreslår du installerer Malwarebytes, Superantispyware og Avast. ADWcleaner er en man henter som ny hver gang man vil bruge den. Husk, at med de gratis versioner af Malwarebyte og Superantispyware skal man selv sætte en scanning igang. De købte versioner kører Real time, altså skanner selv hele tiden.
Avatar billede ninaac Nybegynder
08. maj 2014 - 16:58 #5
tusind tak!!!
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2014 - 17:18 #6
Ok, så mangler du bare et godt svar på spørgsmålet om din mail:-)
Avatar billede kurtba Ekspert
09. maj 2014 - 00:01 #7
Du skriver at du ikke kan komme ind på din gmail. Det tyder altså på, at de har fået fat i dit password til kontoen og har lavet et nyt password, som du jo så ikke kender.
Jeg kan ikke se anden mulighed end at du kontakter gmail, da de umiddelbart må være de eneste nu, som kan give dig adgang.
Dog tænker jeg på, at hvis nu du under login vælger, at du har glemt password, så burde du få tilsendt et nyt password til det sted, hvor du har oplyst, at det skal sendes.
Jeg forstår ikke, hvorfor du ikke kan komme ind på din Yahoo konto. Der burde du jo kunne komme ind og så deaktivere at den videresender til gmail.
Hvis jeg får problemer med password til min gmail, sendes et nyt password til en alternativ email jeg har, og derved skulle jeg kunne få kontrol over den igen. Men der er dog det lille problem, at de også kan have udskiftet den adresse, som nyt password sendes til, så den sendes til en adresse, som de råder over.
Så er du nok tilbage hos gmail igen.
Avatar billede ninaac Nybegynder
11. maj 2014 - 21:23 #8
Nej så enkelt er det desværre ikke.. De har simpelthen slettet min konto så alt hvad jeg havde af sikkerhedsspm osv er væk. Jeg eksisterer ikke i systemet. Jeg har prøvet det hele mange gange . Jeg har skrevet til Google investigator som skrev tilbage at der ikke var noget at gøre og at det ikke hjalp at kontakte Google igen:-(( det jeg ikke forstår er at de skriver til alle mine kontakter at jeg manglede penge 1500 pund , men der er ikke noget konto nr .. Så hvad får de ud af det egentlig?? I dont get it!! Men super ærgeligt er det sq!! Det er mails og billeder fra 2006 der bare er væk! Kh Nina
Avatar billede ninaac Nybegynder
12. maj 2014 - 16:45 #9
jeg har downloaded sådan en Driversupport..den siger at 11 af mine drivers ikke er up to date.. så skal jeg betale 30 dollars for at de opdaterer dem .. skal jeg gøre det? kh Nina
Avatar billede kurtba Ekspert
12. maj 2014 - 23:01 #10
Nej, nej og atter nej. Programmer som man kan hente gratis og som derefter kan scanne efter diverse og finde en masse problemer, som man kan få løst mod betaling, er som udgangspunkt fup og svindel - eller i bedste fald værdiløst.
Man kan sagtens køre med drivere, som er forældet. Enkelte gange kan det være en god ide at opdatere, men de fleste gange får man intet som helst mærkbart ud af at opdatere en driver til noget nyere, når den man har virker som den skal.
Når du nu begynder at spørge om noget helt andet end dit oprindelige problem, bør du oprette en helt ny tråd.
Dit problem med din gmail konto kan du nok ikke komme videre med, når gmail ikke vil hjælpe dig.