Avatar billede The-New-One Nybegynder
08. maj 2014 - 11:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

har et problem med en skole opgave

Hvad betyder det at et LAN er sikret i sikkerhedsklasser (Orange books)?
Avatar billede supertekst Ekspert
08. maj 2014 - 11:45 #1
Prøv at Google "LAN sikkerhedsklasser"
Avatar billede Blandy Praktikant
08. maj 2014 - 12:31 #2
Da jeg gik på IT skole, var der ikke noget der hed sikkerhedsklasser i vores pensum. Tror det er et selvopfundet udtryk fra undervisningsministeriet.
Avatar billede The-New-One Nybegynder
08. maj 2014 - 12:38 #3
det ved jeg ikke om det er men vi skal svare på det men du kan lige få lov til at se mit svar

5.1.1    Hvad betyder det at et LAN er sikret i sikkerhedsklasser (Orange books)?
LAN sikkerhed betyder at man beskytter sig med firewalls får at gøre så folk ude fra ikke kan komme ind og finde dine personlig filer og det samme bruger staten men der vil altid være sikkerheds huller der kan brydes op
Avatar billede FastEthernet Novice
08. maj 2014 - 13:52 #4
Jeg er netværksstuderende og er godt nok aldrig stødt på udtrykket sikkerhedsklasser eller orange books, men det er tilsyneladende ikke bare et selvopfundet udtryk (hvilket jeg ellers, ligesom Blandy, også troede). Jeg har dog kun kunnet finde nogle meget gamle artikler hvor det bliver nævnt, så noget siger mig at det er en gammel model, der ikke bliver brugt mere (hvis vi snakker om netværk).

http://ing.dk/artikel/sla-hackeren-med-et-deeyldsmbb-8092
http://www.dkuug.dk/wp-content/themes/dkuug/arkiv/dkuug-nyt-058.pdf (side 14)
Avatar billede kurtba Ekspert
09. maj 2014 - 00:32 #5
Avatar billede The-New-One Nybegynder
14. maj 2014 - 11:05 #6
tak for hjælpen FastEthernet lig et svar og få point
Avatar billede FastEthernet Novice
14. maj 2014 - 11:18 #7
Værsgo