Avatar billede Emil3129 Novice
05. maj 2014 - 13:20 Der er 7 kommentarer

Opgradering af pc?

Jeg har en pc som jeg er vild glad for (Stationær) syntes i jeg skal opgradere den er eller er det ligemeget med de specs den har ?

PSU:XFX ProSeries Core Edition 650W PSU
CPU:Intel Core i5-4670K Processor
CPU Køler:Corsair h100i
MoBo:ASUS Z87-PRO, Socket-1150
RAM:Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9
GPU:MSI GeForce GTX 770 Gaming 4GB PhysX
HDD1: WD Desktop Black 2TB
SSD1: Samsung SSD 840 EVO 120GB
Samsung DVD Writer, SH-224DB
CASE:Cooler master haf x
Ekstra:
NZXT HUE RGB LED Controller 5,25" Bay
NZXT Sentry Mix 2 Fan Control 5,25" Bay
Avatar billede sonalias Seniormester
05. maj 2014 - 13:22 #1
Kommer vel an på hvad du vil bruge den til? Men da de fleste komponenter kun er 1 generation gammel ville jeg personligt ikke opgradere til mine behov, bortset fra måske fordobling af ram, men igen, kommer an på hvad du bruger den til... :)
Avatar billede sonalias Seniormester
05. maj 2014 - 13:24 #2
*Eftersom du har købt en k processor går jeg ud fra at du vil OC'e den, så hvis du endnu ikke kører højere end std frekvens var dette et sted at tage fat (Da du endda har mega overkill af køling til std frq)
Avatar billede Emil3129 Novice
05. maj 2014 - 13:26 #3
Primært gaming :)
Det er da stadig den nyeste generation :)
Avatar billede sonalias Seniormester
05. maj 2014 - 13:35 #4
Sandt, men gør det så ikke bare spørgsmålet endnu mere irrelevant? Eneste opgradering der vil give bare en smule mening må være ram og et ekstra GPU, men så skal du have ny strømforsyning.... Men det er på ingen måde relevant at gøre imo.
Avatar billede sonalias Seniormester
05. maj 2014 - 13:35 #5
For at svare på spørgsmålet: Nej jeg synes ikke du skal opgradere..
Avatar billede Emil3129 Novice
05. maj 2014 - 13:43 #6
Det er osse det jeg tænker :)
Avatar billede sypherian Nybegynder
06. maj 2014 - 14:51 #7
De nye haswell cpu'er og Z97 chipsæt rammer markedet her inden ret længe, men taget i betragtning af hvor lidt forøgelse der har været fra Ivybridge til de nuværende Haswell processor (mener at det var omkring 5 - 8%) ville det ikke kunne betale sig medmindre penge ikke er et problem.

Jeg ville personligt vente til der kommer noget andet end de nuværende LGA 2011 og 115X sockets som de nuværende processorer kører på.