Avatar billede PProXX Nybegynder
03. maj 2014 - 22:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kvalitet af HDMI kabel.

Hejsa,

Jeg ville spørge om der er forskel i kvaliteten af det billede et HDMI kabel kan levere.

Mit gamle kabel gik i stykker og jeg købte et nyt hos av-cables.dk.  2,5 meter for 45 kr. hvilket er virkelig billigt.

http://www.av-cables.dk/hdmi-kabler/hdmi-kabel-2-5-m.html

Nu syntes jeg der er lidt forstyrrelser i billedet. Kan det passe eller er det bare indbildning.
Avatar billede eurositi Ekspert
03. maj 2014 - 23:09 #1
Ja, der er forskel på HDMI-kabler.
Første generations HDMI kabler (som er billigst) kan levere opløsninger op til 1080p (maximum er vistnok 1920x1200 pixels) og 60 Hz. HDMI version 1.3 kan levere op til 2560x1600 pixels).

Men hvis der er billedforstyrrelser, så er det enten fordi skærmindstillingerne ikke er sat korrekt, eller fordi der er fejl på kablet.

http://en.wikipedia.org/wiki/HDMI
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2014 - 11:22 #2
Om kablet er "guldbelagt" eller ej, er der ingen forskel. Bare husk at kigge efter hvilken version det er du køber, f.eks. den du linkede til er version 2.0 som er den nyeste.
Avatar billede PProXX Nybegynder
04. maj 2014 - 18:06 #3
Så må det være mine indstillinger på fjernsynet, for det er kun jeg når bruger HDMI, og der har mit fjernsyn sine egne indstillinger til det brug.
Avatar billede eurositi Ekspert
05. maj 2014 - 10:00 #4
Har du mulighed for at teste HDMI kablet et andet sted?
Hvis du har dét, er det en let måde at finde ud af, om det er kablet eller dit fjernsyn, der er noget galt med.
Avatar billede Aske56 Nybegynder
13. maj 2014 - 18:16 #5
Jeg tror meget vel det kan være kvaliteten af kablet - som de andre siger, prøv det på et andet fjernsyn. Et helt andet alternativ er jo at prøve løsningerne af med hensyn til trådløs HDMI... Personligt har jeg en lille pind fra AirCast, som i hvert fald fungere godt til mit behov. Du kan læse mere om det på deres hjemmeside http://www.aircast.dk hvis det skulle være noget for dig også. Jeg håber du får løst dit problem!