Avatar billede dudu Nybegynder
28. april 2014 - 17:36 Der er 10 kommentarer

dynamisk websider

Hej :-)
er der nogle som kan give Eksempler på sprog der understøtter effektiv udvikling af dynamiske hjemmesider???
Avatar billede repox Seniormester
28. april 2014 - 17:51 #1
Definer effektiv og definer dynamisk?
Avatar billede dudu Nybegynder
28. april 2014 - 17:56 #2
Eksempler på sprog der understøtter dynamiske hjemmesider..
28. april 2014 - 18:00 #3
Python, Ruby, PHP, C, C++, Go, Erlang...
Avatar billede dudu Nybegynder
28. april 2014 - 18:07 #4
eksempler på dynamiske sprog er:

- Lisp,

- smalltalk

- JavaScript

- PHP

- Ruby ,

- Python

- ColdFusion

- Lua

- Cobra
- Groovy
er det korrekt ??
Avatar billede repox Seniormester
28. april 2014 - 18:13 #5
Igen, hvad er 'dynamisk' for dig i denne sammenhæng? Og hvordan vil du måle 'effektivitet' af sprogene?

Som jeg ser det smider du bare om dig med navne på serverside sprog og script, clientside script og markup language.

Hvad er det du gerne vil vide?
28. april 2014 - 18:13 #6
Ja, de fleste af dem du har nævnt bliver dog ikke særligt tit brugt.

Du kan godt lave JavaScript server kode, du skal dog anvende Node.js
JS er primært brugt client side.
Avatar billede dudu Nybegynder
28. april 2014 - 18:17 #7
opgaven er at jeg skal give nogle eksempler på sprog som understøtter dynamiske hjemmesider..
Avatar billede repox Seniormester
28. april 2014 - 18:24 #8
Og du ved ikke om der menes serverside eller clientside dynamisk? Du skal bare selv finde på noget?
Avatar billede dudu Nybegynder
28. april 2014 - 18:27 #9
nej det ved jeg ikke . det har han ikke skrevet noget om serverside eller clientside.. så  jeg går ud fra at han mener begge to..
Avatar billede repox Seniormester
28. april 2014 - 22:17 #10
Jamen, så har du jo allerede selv lavet din liste.