Avatar billede KomputerKurt Nybegynder
11. april 2014 - 10:37 Der er 6 kommentarer

Nulstilling af harddisk

Hej

Jeg har en 3TB harddisk som har siddet på en WindowsServer
men da serveren kun kan arbejde med ca. 700Gb på en HD så er der kun 746,51Gb tilrådighed på harddisken !!!!!
også selv om jeg sletter partionen !!!
hvordan får jeg de 3Tb tilbage ???
Avatar billede martens Guru
11. april 2014 - 11:05 #1
Because the transition to a single-disk capacity of greater than 2 TB has occurred fairly recently, Microsoft has investigated how Windows supports these large disks. The results reveal several issues that apply to all versions of Windows earlier than and including Windows 7 with Service Pack 1 and Windows Server 2008 R2 with Service Pack 1.

To this point, the following incorrect behavior is known to occur when Windows handles single-disk storage capacity of greater than 2 TB:
The numeric capacity beyond 2 TB overflows. This results in the system being able to address only the capacity beyond 2 TB. For example, on a 3 TB disk, the available capacity may be only 1 TB.
The numeric capacity beyond 2 TB is truncated. This results in no more than 2 TB of addressable space. For example, on a 3 TB disk, the available capacity may be only 2 TB.
The storage device is not detected correctly. In this case, it is not displayed in either the Device Manager or Disk Management windows.
Many storage controller manufacturers offer updated drivers that provide support for storage capacities of more than 2 TB. Contact your storage controller manufacturer or OEM to determine what downloadable support is available for single-disk capacities that are greater than 2 TB.
Avatar billede martens Guru
11. april 2014 - 11:05 #2
kilde : support.microsoft.com/kb/2581408
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2014 - 11:22 #3
Google oversat :

http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=en&u=http://support.microsoft.com/kb/2581408&prev=/search%3Fq%3DBecause%2Bthe%2Btransition%2Bto%2Ba%2Bsingle-disk%2Bcapacity%2Bof%2Bgreater%2Bthan%2B2%2BTB%2Bhas%2Boccurred%2Bfairly%2Brecently,%2BMicrosoft%2Bhas%2Binvestigated%2Bhow%2BWindows%2Bsupports%2Bthese%2Blarge%2Bdisks.%2BThe%2Bresults%2Breveal%2Bseveral%2Bissues%2Bthat%2Bapply%2Bto%2Ball%2Bversions%2Bof%2BWindows%2Bearlier%2Bthan%2Band%2Bincluding%2BWindows%2B7%2Bwith%2BService%2BPack%2B1%2Band%2BWindows%2BServer%2B2008%2BR2%2Bwith%2BService%2BPack%2B1.%26es_sm%3D122
Avatar billede cadell400 Nybegynder
11. april 2014 - 20:33 #4
Avatar billede cadell400 Nybegynder
12. maj 2015 - 22:30 #5
...
Avatar billede cadell400 Nybegynder
12. maj 2015 - 22:32 #6
Hov, undsyld, troede det var en af mine indlæg, som jeg lige ville lukke :)