Avatar billede henrik_40 Juniormester
09. april 2014 - 11:10 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Tråde.. .eller?

Hej Eksperter
Det er lidt svært for mig at beskrive en overskrift og vælge en kategori, men her kommer en forklaring:

Jeg er ved at lave et system som udskriver pakkesedler:

xml-fil -> Unifaun-program -> udskrivning via PostDanmark Pacsoft.

Unifaun programmet ligger på en firmaets server.

Jeg giver programmet en xml-fil og det spytter en pakkeseddel ud. Fint nok.

Programmet laver en log-fil som indeholder pakkenummeret. Jeg skal bruge pakke-nummeret til at lave track-and-trace-med.

PROBLEMET ligger i at logfilen bliver genereret et par sekunder senere, så filen ikke eksisterer når jeg skal bruge den.

SPØRGSMÅL:
Kan jeg bruge en tråde/threads til at køre sideløbende og finde finde pakkenummeret imedens at pakkesedlen bliver skrevet ud (så brugeren ikke mærker forsinkelse)?

I givet fald kan jeg få en link til tråde-programmering.. .det ved jeg intet om :-(

Eller kan / skal jeg lave en windowsappl. på serveren som jævnligt læser filerne og lægger pakkenumrene ind i databasen?

Jeg vil nok kunne lave en windowsappl., men hvordan sætter jeg den til jævnligt at søge efter log-filerne? feks. søg efter log-filer hvert 5 min.?

INFO:
http://www.unifaun.com/da/produkt/pacsoft-online

https://www.pacsoftonline.com/ext.po.dk.dk.login
BRUGER: demo
password: demo
Avatar billede kalp Novice
09. april 2014 - 11:28 #1
Implementer enten en windows service eller bare et konsol program, som du starter op (hvis windows services er for en stor mundfuld).

Uanset løsning, så kig på FileSystemWatcher http://msdn.microsoft.com/en-us/library/system.io.filesystemwatcher(v=vs.110).aspx

Dermed kan du overvåge den mappe du er interesseret i og når der oprettes en fil handle ud fra det:)
Det må være det nemmeste.
Avatar billede henrik_40 Juniormester
09. april 2014 - 12:43 #2
Mange tak!
Jeg vil lave et windows-program.

Du må gerne lægge et svar.
Avatar billede kalp Novice
09. april 2014 - 13:55 #3
Ingen årsag:)
Avatar billede henrik_40 Juniormester
09. april 2014 - 14:29 #4
Iøvrigt smart med Filesystemwatcher. Den kendte jeg ikke :-)