Avatar billede maddog_em Nybegynder
09. april 2014 - 08:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Tilslutning af PWM blæser direkte til Strømforsyning

Hej

Jeg er ved at bygge en pc ind i et møbel og har i den forbindelse fået fat i et par ekstra blæser som jeg vil bygge ind i bagsiden af møblet, så det er muligt at få luft ind til PC'en.

De blæser jeg har fået er med 4-pin PWM tilslutning, men jeg vil gerne have dem koblet på en ekstra strømforsyning som jeg har liggende. Men jeg kan ikke finde en adapter der går fra 4 pin PWNM til et alm. 4 pin molex (Ved godt at jeg ikke udnytter PWM - men nu er det lige dem jeg har)

En anden ting - jeg har hørt at når man vil bruge en strømforsyningen uden at der er tilkoblet et bundkort, så skal man bruge en starter???? noget med at den kortslutter 2 ben i 20 pin stikket - er det rigtig???
Avatar billede shako Novice
09. april 2014 - 10:07 #1
http://www.av-cables.dk/blaeser-kabel/

Synes jeg kan se mange løsninger.

Hvis ikke du har et bundkort tilsluttet en adapter skal du lave en kortslutning, men den er ganske simpel.

Tag en papirklips og fold den ud, og kør den fra den grønne ledning til en hvilken som helst af de sorte (på din ATX20/ATX24)
Avatar billede maddog_em Nybegynder
09. april 2014 - 10:26 #2
Hej Shako

syntes kun jeg kan se adapter til 3 pin, men de kan vel modificeres :-)

ville denne kunne bruges http://www.av-cables.dk/blaeser-kabel/4-pin-2x-3-pin-12v-2x-3-pin-5v.html
hvis man fjerne noget af den ene side så der kan komme en 4 pin stik i
Avatar billede maddog_em Nybegynder
22. april 2014 - 13:00 #3
Hej shako

smid et svar, jeg har fået det til at virke :-)
Avatar billede maddog_em Nybegynder
25. april 2014 - 06:56 #4
ok - så lukker jeg selv