Avatar billede drikkerkaffe08 Nybegynder
08. april 2014 - 01:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

pc crash har brug for hjælp

så her i søndags valgte jeg at reinstalled windows 7 da jeg var i tvivl om at jeg havde hentet den korrekte driver(har et gigabyte bundkort og der er et magentil men som heder rev1.1)
så efter jeg have gjort det og installere diverse drivers og win updates, valgte jeg lige at taq windows index score testen, den blinkede 2 gange som den nu normalt gør men der kom så et tredje om min skærm blev grålig og jeg kunne intet gøre, jeg måtte så reboote og reinstall windows igen og igen og igen, efter jeg havde fået nok af det og noget kaffe og en cig valgte jeg at reset bios med cmos og  i shit you not, det virkede self heller ikke jeg prøvede lidt forskellige ting og til sidst fik jeg det fixed? eller i nogle timer indtil jeg fandt ud af at nvidia havde lagt en fin beta driver ud hvor jeg kunne få 50%+ perfomance i tw rome 2  og så var problemet tilbage, måtte så fjerne den beta driver og hente den gamle samt repair min pc...

skal lige siges at det osse er sket i spil (diablo3)
jeg har haft tjek på mine temps og min gpu kommer ikke over de 70
jeg har taget den ud og sat den i igen (hjalp ikke) og jeg valgte til sidst at fjerne mine ram og sætte dem i de to andre sockets..
og teste med et ram program som man skulle flashe på en usb (kan ikke lige huske navnet)
og der fandt den ingen errors efter 60min.

tvivler osse på om det er et cpu/strøm problem da jeg har en corsair tx650m som er bronze 80+

(specs:i5 3570k ,16gb kingston hyper x, gtx 770 asus direct cu
corsai tx 650m, og en coolermaster seidon liquid cooler.)

håber der er nogle flinke personer herinde der evt kunne hjælpe mig med at få det pokkers problem løst.

mvh drikkerkaffe08/patrick
Avatar billede Nimonic Nybegynder
08. april 2014 - 08:48 #1
Har du haft problemet inden reformateringen?

Jeg tænker helt klart GFX driver....
Avatar billede Blueeyez Mester
08. april 2014 - 09:49 #2
For det første skal du finde ud af hvilken rev dit bundkort er. Det vil stå fysisk på bundkortet (mindes det er et af hjørnerne) derefter skal du hente den nyeste bios opdatering og drivere. Installer først bios og derefter driverne.

Derfra må en anden guide dig, da jeg ikke har windows mere og derfor en del tid siden jeg sidst har rodet i det.. (Overvåger ikke tråden)
Avatar billede drikkerkaffe08 Nybegynder
08. april 2014 - 12:38 #3
har fået updateret min gpu driver til nvidias nye beta uden nogle former for crash
Avatar billede drikkerkaffe08 Nybegynder
08. april 2014 - 13:50 #4
på bundkortet står der 1.1 men har den nyeste bios der er kun en beta som kom ud senere
Avatar billede drikkerkaffe08 Nybegynder
08. april 2014 - 14:16 #5
updateret chipsæt uden crash so far
Avatar billede drikkerkaffe08 Nybegynder
26. august 2014 - 12:48 #6
lukket