Hej, Det drejer sig om min eksamensopgave jeg skal præsentere i Power-point. Jeg skal have overført billede til Power-Point, men kan ikke fordi det er en PDF fil. Hvordan laver jeg den om til en anden fil så jeg kan indsætte det i min opgave på Power-point? Jeg arbejder i ganske almindelig Microsoft program. Tak Sabrina
en måde er vis billedet på skærm - tryk på printscreen start Paint, og Ctrl+V for at indsætte hele skærmbilledet. Marker selve billedet, klip og opret nyt billede med det - gem og klar til brug.
Hvis du kører Windows 7, 8 eller Vista kan du også bruge Klippeværktøj for at sakse det ønskede direkte. I Windows 7 og vistnok også Vista ligger det under Start > Tilbehør > Klippeværktøj.
I Windows 8 skriver du "snip" eller "klip" fra den nye startmenu, så dukker der vistnok et link op til det samme værktøj.
Husk at sætte zoom-visningen af PDF dokumentet til 100%, inden du sakser det.
Hvis du bruger Word 2013 kan du åbne en pdf fil direkte i den, således at den bliver konverteret til Word og billeder ligger så frit tilgængelige.
Kur
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.