Avatar billede esparanza Nybegynder
30. marts 2014 - 12:10 Der er 1 kommentar

Ustabilt grafikkort

Hej eksperter.

Jeg har fornylig bygget ny pc, her er specs:

20 gb 2133mhz DDR3 RAM
Asus Z87-PRO
Intel 4770K OC'ed til 4.6ghz
2 x Gigabyte GTX 770 OC-version
Corsair ATX 860 psu
Corsair Hydro H80i

Her er problemet:

Jeg oplever en sjælden gang imellem at få en blue screen of death med teksten WHEA_UNCORRECTABLE_ERROR.
Jeg har læst mig frem til at dette oftest skyldes en hardware fejl, har dog læst at drivers også kan være skyld i det.
Jeg spiller et spil kaldet wildstar. Dette spil er stadig ikke udkommet og understøtter ikke SLI. Men køre jeg alligevel spillet med SLI aktiveret får jeg nogen underlige grafiske fejl - manglende textures på jorden og græs der bliver streched på helt forkerte måder. Slå jeg tilgengæld SLI fra er der ingen problemer - her er det så jeg begynder at tro at det er mit ene grafikkort der er en mindre fejl i. Men forsøger jeg at køre benchmark tests og længere varende stabilitets test af mine kort er der ingen udslag, jeg kan simpelthen ikke fremprovokere den DSOD.
Jeg oplever ikke texture fejl i andre spil, dog kommer de DSOD også i andre spil.
Når jeg siger at jeg engang i mellem får den DOSD, så er det en gang hver 2. - 3. uge.
Jeg har selvfølgelig forsøgt at opdatere mine drivers.

Mit spørgsmål er så om det lyder sandsynligt om det er den ene af mine GPU's der er noget galt med?
Har i evt. forslag til flere tests jeg kan køre?
Avatar billede maar0005 Nybegynder
03. april 2014 - 08:58 #1
Jeg ville nok prøve uden SLI, altså fjerne det ene grafikkort, og prøve igen.
Du er også sikker på at dit andet hardware understøtter dine grafikkort?
Kan du uploade en en fejlmelding, hvor man kan se om det er en hardware fejl.
Kører du Windows 8 ?