Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2014 - 19:54 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Chromecast

Jeg har sat min nye Chromecast til fjernsynet, og på min iPad installeret en apps fra Apple. Inde under wi-fi har jeg trykket på Chromecast, som så står og søger efter et netværk, uden at det lykkes. Kan det skyldes, at TVét kører på kabel, medens iPadden kører wi-fi? Eller hvad?
Avatar billede maar0005 Nybegynder
24. marts 2014 - 20:01 #1
Det burde være meget lige til.
Har selv en chromecast.
1. Sørg for strøm til din chromecast
2. Gå ind på  www.google.com/chromecast/setup
3. Download den til iOS
4. Find din chromecast.

Resten burde stå på skærmen.
Din chromecast kører over WiFi, ligesom din iPad. og du skal bruge googles officiele app.

mvh Maarten
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2014 - 20:09 #2
Tak for dit hutige indput. Jeg har gjort netop som du beskriver, problemet er, at Chromecast søger og søger efter et netværk, uden at finde noget. wi-fi er naturligvis sat til på mit modem.
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2014 - 20:14 #3
Skal fjernsynet sættes til at modtage fra wi-fi? Jeg har ellers kabel i.
Avatar billede repox Seniormester
24. marts 2014 - 21:11 #4
Er din router sat til at broadcaste sit SSID?
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2014 - 21:33 #5
SSID? æhh! Det aner jeg ikke hvad er. Jeg har kabel til min computer, og trådløs til min iPad. Og hermed har jeg røbet, at jeg er helt blank i det emne. Routeren er en Netgear CG3000.
Avatar billede repox Seniormester
25. marts 2014 - 07:30 #6
Hvis du har gæster og de gerne vil bruge dit trådløse netværk, kan de så bare søge det med deres enhed eller skal du skrive på deres enhed hvad dit netværk hedder ( ikke adgangskoden)?
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2014 - 10:24 #7
Jeg har aldrig haft gæster som havde brug for mit netværk, men senere i dag kommer min overbos søn hjem, og så kan jeg spørge om han vil prøve med sin bærbare. Lige nu har fjernsynets internet kabel. Jeg har prøvet at give det wi-fi i stedet, og det blev også fundet, men mistede forbindelsen igen med en 008 fejl. Jeg har opdateret nettet på TV. Jeg kan forstå, at Chromecast og min iPad skal køre med samme SSID for at kunne udveksle data pakker.
Avatar billede repox Seniormester
25. marts 2014 - 10:35 #8
Det kunne godt tyde på du måske har en router der ikke er kraftig nok. Står den langt væk fra fjernsynet/chromecasten eller der tykke mure eller lignende mellem?
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2014 - 11:03 #9
Ok, men routeren kan ellers sende kraftig nok til, at jeg kan bruge min iPad inde hos naboen. Nej afstanden er ikke lang ca. 2-3 meter og der er kun en stuevæg imellem. Routeren er heller ikke gammel, fik den skiftet da jeg hos yousee gik op på 60/12 Mbit for et års tid siden.
Avatar billede MADOlsen Forsker
25. marts 2014 - 11:32 #10
Ved ikke om det har noget af sige i dette tilfælde, men følgende et snuppet fra recordere.dk's anmeldelse af Chromecast:

Lige herefter rendte jeg imidlertid ind i en lille sjov "glitch", der muligvis har at gøre med mit system, men som andre muligvis også kan få ballade med. App'en sætter Chromecasten op fra din computer ved at lave et Ad-Hoc-netværk mellem de to. Og da maskinen skulle skifte tilbage til det trådløse netværk, kunne hverken Chromecast eller computer komme på.

Det krævede dog ikke andet end at laptoppen manuelt blev koblet tilbage på netværket, så spillede det hele igen, fordi Chromecast'en også automatisk røg på det angivne WiFi-netværk.
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2014 - 11:39 #11
Tak for dit indlæg. Men hvad menes der med, at Labtoppen - her iPad - skal kobles manuelt tilbage til netværket?
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2014 - 12:55 #12
På skærmen står der nu DIN CHROMECAST ER KLAR og på min iPad kan jeg se, at Chromecast er sat til mit wi-fi netværk. Navnet er åbenbart det samme som SSID. Alt ser rigtigt ud, men Chromecast reagerer slet ikke på signaler fra fjernbetjeningen. Er der noget med, at man skal deaktivere "AP isolation" på routeren? Hvad det så en der for noget.
Det er vel kun kommunikationen mellem router og Chromekast der betyder noget, og ikke hvorvidt TV internettet er kablet eller wi-fi?
Avatar billede MADOlsen Forsker
25. marts 2014 - 13:03 #13
Chromecast reagerer slet ikke på signaler fra fjernbetjeningen

Fjernbetjeningen??
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2014 - 13:03 #14
Ps. Jeg har prøvet at slukke for wi-fi og så forsvinder signalet fra skærmen. Når jeg så genstarter wi-fi finder Chromecast det igen. Så forbindelsen skulle jo så være i orden?
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2014 - 13:06 #15
Fjernbetjeningen til TVét, hvordan kommer jeg ellers ind til nogle muligheder? Der fulgte slet ingen brugsanvisning med den Chromecast.
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2014 - 13:14 #16
Nå jeg er åbenbart helt ude i skoven, og skal tilbage til min iPad:-)
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2014 - 14:14 #17
Jeg har ellers kun brugt min iPad til ordbøger og nogle videoer, som jeg lagde ind fra min computer.
Men nu har jeg installeret youtube, fundet en fin video, men jeg kan ikke se, hvordan jeg sender den til TV. Så vidt jeg kan se,
skal jeg:"Åbn YouTube på din telefon eller tablet, tryk på Cast-knappen, og afspil en video"
Men hvor er den Cast knap?
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2014 - 14:44 #18
Jeg har fundet ud af det. Nu kører det på TVét.
Det var den forkerte apps fra youtube jeg brugte (Youtube films)

Mange tak til jer alle og læg venligst nogle svar:-)
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2014 - 15:15 #19
Billedet går fint igennem, men der er ingen lyd, når der sendes til TV, men der var på iPadden.
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2014 - 15:36 #20
Læste på nettet om en som fandt lyden, ved simpelhen, at skifte til en anden HDMI port. Gjore det samme, og ja det var det hele.

Husk at lægge nogle svar:-)
Avatar billede maar0005 Nybegynder
25. marts 2014 - 22:18 #21
Godt du fandt ud af det, underligt at der kan være problemer med det, jeg bruge omkring 2 minutter på at sætte min op. og der virkede bare!
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2014 - 22:55 #22
Ja sådan burde det vist være. Jeg fandt aldrig ud af hvordan problemet blev løst. Cromecast kunne ikke finde mit netværk. Jeg prøvede så over google på min iPad, og der stod, at det var nødvendigt at deaktivere "AP isolationen. Men medens jeg overvejede hvordan mon det skulle gøres, stod der pludselig på tv skærmen, at Cromecast var tilsluttet mit netværk, og det var det faktisk.
Jeg venter til i morgen med at give point, så alle får en chance:-)
Avatar billede MADOlsen Forsker
26. marts 2014 - 07:28 #23
Godt du fandt ud af det! :-) Jeg springer over point.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
Computerworld tilbyder specialiserede kurser i database-management

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester