Avatar billede Bodycare Nybegynder
24. marts 2014 - 19:17 Der er 9 kommentarer

TDC. Skal jeg klage? (Vurder selv)

Har fået 40/10 hos tdc og det laveste den må gå ned på er 20 (kun hvis der er mange på nettet) Når jeg så er den eneste på nettet med intet andet end en browser åben har jeg 26 download speed, hvor er de sidste 14? Jeg kunne godt leve med 32-37 men 26 når man ikke har andet åbent end en browser er ringe.

Når jeg så sidder og spiller har jeg en ping/latency på 200-300 dette er dog med to andre på nettet men siden de ikke streamer eller spiller (de surfer) burde jeg ikke kunne ryge op på de 100-300? Man kan ikke spille og det irritere mig fordi der ikke er nogen andre der spiller eller streamer. Udover det testede jeg det når vi er 2-4 på nettet (i det hele) der ryger min download speed ned på 12-15 stykker når man blev lovet at den ikke ville gå under 20. Dette er ikke okay.

Jeg har tænkt over at klage, men spørgsmålet er vil de gøre noget ved det og hvad kan de gøre ved det?
Avatar billede jk45 Forsker
24. marts 2014 - 19:35 #1
Enkelt, kan der ikke findes fejl på linien. Kan den skrues ned til 26mb. Din linie er presset og det vil give retransmissioner
Avatar billede Bodycare Nybegynder
24. marts 2014 - 19:44 #2
Hvordan kan dette så være når jeg har 3 eller 4 på nettet går den ned på 15 download når de har lovet at den MINDST vil gå ned på 20 og det andre surfer på internettet i mens jeg spiller. SÅ burde den ikke kunne gå under 20
Avatar billede camoe96 Nybegynder
24. marts 2014 - 20:35 #3
Hej. Jeg ville klage med det samme. Hvis du betaler for 40/10, så skal du ha 40/10. Jeg ville nægte at betale hus jeg var dig.
Jeg ville ringe og sige at du vil ha den op på 40/10, ellers kun betale for 20/xx.
Mvh.
Avatar billede claes57 Ekspert
24. marts 2014 - 20:36 #4
hvis du er på wifi, så test lige med kabel også.
er kabel dårlig, så er det tdc - ellers er det et problem hos dig (fra router til din pc) evt pga støj fra naboers wifi, der kører på samme kanal.
Test med inssider - det kan vise dit wifi signal og de omkringliggende - hvis der er flere lige omkring din kanal, så flyt til en, hvor der ikke er så mange net.
http://www.metageek.net/products/inssider/
Avatar billede MADOlsen Forsker
25. marts 2014 - 08:01 #5
Enig med #4. Hvis de nævnte hastigheder er på wifi, kan det meget nemt være flaskehalsen.
Avatar billede Bodycare Nybegynder
25. marts 2014 - 15:30 #6
Tog lige endnu en test (uden kabel)  http://www.speedtest.net/result/3394763961.png

Det er alt for ringe. Har 8 download og 4.55 upload
Avatar billede Bodycare Nybegynder
25. marts 2014 - 15:51 #7
Gider ikke bruge penge på nogen programmer.
Avatar billede MADOlsen Forsker
26. marts 2014 - 07:30 #8
Hvilke hastigheder får du, hvis du kører samme test MED kabel?
Avatar billede Bodycare Nybegynder
26. marts 2014 - 19:11 #9