Avatar billede Magn0053 Novice
23. marts 2014 - 02:17 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Check - hvem er online JS/PHP

Hej eksperter,

Kan man på en eller anden (gerne lidt simpel) måde checke hvem der er online på denne side d.v.s. Hvem har den åben?
Jeg fik idéen fra Facebook og kunne godt selv bruge noget ligenede den, det behøver ikke være med enhed som mobil og pc.

På forhånd tak.

Magnus
Avatar billede nissen2630 Novice
23. marts 2014 - 07:05 #1
Google er din ven
Søg på "php check users online" Så kommer der et have af simple scripts
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2014 - 11:28 #2
Sæt en cookie hos allé brugere.
På den måde registrerer du ikke den samme bruger to gange.
Opret en række i en tabel for hver cookie der er sat (sørg for du kan identificere dem individuelt) og opdater timestamp.

Så trækker du ellers bare alle online brugere ud, som svarer til nuværende tid og x-antal minutter tilbage.
Avatar billede Magn0053 Novice
23. marts 2014 - 20:17 #3
Øhm ja google ville være en idé.

Hbordan skulle man lave disse cookies? :)

Magn0053
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2014 - 20:23 #4
setcookie(name, value, expire, path, domain);

Eksempel

setCookie("usersOnline", "etellerandet", time()+(60*60*24), "/", "www.domæne.dk");
Avatar billede Magn0053 Novice
23. marts 2014 - 20:32 #5
Nu skulle det være føste gang jeg går i gang med cookie, så vil du prøve at lave det i en http://jsfiddle.net? :)

Magn0053
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2014 - 20:37 #6
<?php
setCookie("usersOnline", "etellerandet", time()+(60*60*24), "/", "www.domæne.dk");

if (isset($_COOKIE['usersOnline']))
{
  echo 'Der er registreret en cookie';
}
?>
Avatar billede Magn0053 Novice
23. marts 2014 - 20:41 #7
Øhm kigger videre i morgen :)
Tak for det her :)
Magn0053
Avatar billede Magn0053 Novice
25. marts 2014 - 17:36 #8
Okay det forstår jeg ikke helt...
Avatar billede Magn0053 Novice
07. april 2014 - 23:45 #9
Hej ssnielsen,

Vil du ikke lige forklare det?

Ellers lukker jeg snart og tager selv pointene
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2014 - 01:22 #10
Er ikke helt med på hvad du vil have forklaret.

Det første er en setCookie, som er en PHP funktion.
Det andet er en if sætning, som kigger på, om en cookie med det angive navn er sat og gyldig (ikke udløbet). Hvis den er, udskriver den bare, at der er registreret en cookie. Hvis der skal gøres andet end det, er det op til dig, at skrive den kode der skal ske.
Avatar billede Magn0053 Novice
08. april 2014 - 08:00 #11
Okay, jeg føler mig lidt dum nu...

Meningen er at jeg ved hjælp af cookies vil vise, som på Facebook, hvem der er online det skal bruges på http://magnus.nielsfyhring.dk/chat/index.php

Magn0053