Avatar billede Axelie Nybegynder
21. marts 2014 - 22:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

High-End PC, Overkill?

Hej! Jeg har med tidens løb lagt nogle indlæg ind med hensyn til en ny computer jeg skal have. Nu har jeg holdt øje med anbefalinger hist og her de sidste på måneder, og jeg er kommet op med dette:

Gigabyte GeForce GTX 780 3GB PhysX CUDA
ASUS MAXIMUS VI HERO, Socket-1150
Intel Core i7-4770K
CM Storm Trooper Gaming Big Tower
Corsair RM850, 850W PSU
NZXT Sleeved LED Kit Cable 2M Red (Bare fordi det ser sexet ud)
WD Desktop Green 2TB
Kingston DDR3 HyperX Beast 16GB
Corsair H100i Hydro Series CPU Cooler
Corsair SP120 PWM High Pre. Edt. 120mm (Radiator)
Corsair AF140 Quiet Edt. 140mm (Exhaust)

Nu er mit spørgsmål så, er dette totalt overkill, eller passer det fint. Mit budget ligger på omkring 12500kr, og dette går præcist op. Jeg har nogle planer om at overclocke, og i fremtiden opgradere til en SSD, når de falder lidt mere i pris. Lige nu kører jeg uden SSD, og jeg ser ikke det store problem i at bruge en SATA HDD til de spil jeg spiller i øjeblikket.

Btw, hvordan sletter/lukker jeg gamle opslag? Har kigget lidt rundt og kan sgu ikke lige helt præcist finde en slet/luk knap.

- Axelie
Avatar billede KHHP Juniormester
21. marts 2014 - 22:31 #1
Hej
Det ser ud som om du har fået godt styr på det med at udvælge hardware. Umiddelbart så ville det eneste punkt jeg vælter over være dit valg af harddisk. WD Green er udelukkende beregnet som sotrage-drev og ikke som systemdrev, så du vil meget hurtigt få en langsom PC. Her ville jeg satse på noget med lidt mere ryk i. Hvis du vil tæt på SSD uden at give prisen, så kig på WD Velociraptor. De fås godt nok kun som 1TB og 500GB, men der er ikke langt til SSD-performance her. Alternativt vil en WD Black være et godt valg til en hurtig systemdisk der senere kan blive til et storage-drev.

I forhold til gamle spørgsmål/opslag/tråde, så kan du lukke disse ved enten at bede den person der har besvaret til spørgsmål om at lægge et svar så du kan lukke spørgsmået, eller du kan selv lægge svar og gerne med en løsning som andre kan bruge hvis de oplever samme problem og herefter acceptere dit eget svar derved lukker du spørgsmålet.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. marts 2014 - 10:42 #2
Jeg er nød til at brokke lidt: Selv en Raptor kommer ikke i nærheden af SSD - det er endda MEGET langt fra.
http://www.harddrivebenchmark.net/hdd.php?hdd=WDC+WD5000HHTZ
Avatar billede Axelie Nybegynder
22. marts 2014 - 12:44 #3
Tror ikke lige at jeg vil højere op end de tusinde for en HDD. Skal kun bruge den til boot i et halvt år eller der omkring, hvorefter jeg bruger den til storage, og en SSD til boot.

Jeg kiggede lige lidt rundt, og folk sagde at WD Black's er et godt køb. Kan jeg få jeres meninger om det?
Tak :)

- Axelie
Avatar billede Axelie Nybegynder
28. marts 2014 - 16:29 #4
@KHHP

Smid et svar.
Kiggede lige igennem kommentarene og fik mest ud af dit.

- Axelie
Avatar billede Axelie Nybegynder
08. juni 2014 - 19:37 #5
Lukker selv.