Avatar billede wa Nybegynder
20. marts 2014 - 12:30 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

ACCESS - Fejl ved indskrivning i underformular??

Efter convertering til windows 7- får jeg fejl ved indskrivning i underformular
Hej alle sammen - Et underligt problem

Jeg er lige gået fra (skiftet maskine) XP til Windows 7 platform.

Min Access gør så det, at man ikke længere kan indskriv i underformular i formularvisning? .. men godt i tabellen så den vises i underformularen? .. er det så noget i forespørgslen der fejler?

- Under analyse/ydeevne beskriver Access, at jeg skal tilføje indeks?

Den skriver nøjagtigt:
Tabellen "T_kunder": Føj et indeks til feltet/felterne "klinik, PostNrBy, Organisation". ...?

.. men jeg har allerede et index(indeks) i tabellerne.. eller er det et andet sted fejlen ligger? .. har prøvet næsten alt.

Håber virkelig nogen kan hjælpe her.. Stor tak!!
Avatar billede terry Ekspert
20. marts 2014 - 14:18 #1
Your only allowed to have one question for same problem so you should close one of them

http://www.eksperten.dk/spm/992858
Avatar billede terry Ekspert
20. marts 2014 - 14:20 #2
have you tried to compact repair?
although I doubt myself that will help
Avatar billede wa Nybegynder
20. marts 2014 - 23:35 #3
Thank you Terry - Trust mee, have tryed that..
Avatar billede terry Ekspert
21. marts 2014 - 08:34 #4
;-)
Your welcome to send me the dB and I'll try and see if I can see anything later on today.

ekspertenATsanthell.dk
AT=@
Avatar billede wa Nybegynder
21. marts 2014 - 09:58 #5
Thank you again Terry, I have tried the base on several computers, and its working fine.. but as fast that I put it on a Win 7 platform I have the problem Again?? Do you have win 7 installed?
Avatar billede terry Ekspert
21. marts 2014 - 13:49 #6
I have a PC with W7 also
Avatar billede wa Nybegynder
21. marts 2014 - 20:32 #7
Hi Terry - Sorry but can´t due - because we are under strictly rules of the Danish department of Health and have thinks as social security numbers and so on in our base.. sorry! - That's way we can´t take og send the base outside - but thank you - Can se that you are one of the people that maybe can fix it..
Avatar billede terry Ekspert
22. marts 2014 - 09:29 #8
I understand you not being able to send the dB.

I don't see any reason why the dB should give problems on a W7 PC

Its not 64 Bit office on the W7 machines by any chance.

Also, try compiling application. If you get an error this might help indicate what the problem could be,. And also look at references. Again in code view from Tools+References menu. Are there any missing? Buut if you could compile OK then very likely their are any missing.
Avatar billede -anders- Juniormester
22. marts 2014 - 20:22 #9
Hej wa

Det lyder mystisk, men fejlen tyder på at du mangler nogle felter i den forespørgsl som underformularen har som postkilde.
Hvis din forespørgsel er sat sammen af flere tabeller så prøv at tilføje primær nøglerne fra tabellerne i din forespørgsel.

Hvis problemet stadig er der så prøv at skifte postkilden til den relevante tabel. Hvis det virker tror jeg at det er din forespørgsel som fejler.
Avatar billede wa Nybegynder
24. marts 2014 - 21:50 #10
Hej Anders
- Har prøvet din indslag, det mærkelige er at man kan indskrive i tabellen, og det ses i både forespørgslen og formularen, men man kan ikke indskrive i forespørgslen eller formularen..?
- Det er en databas jeg selv har lavet, og den har altid fungeret upåklageligt på platformen win xp og tidligere (faktisk siden 2001).. men ikke på win 7. - Det er denne jeg blot prøver at forhører mig om, om andre har haft lignende problemer
- er løsningen mon at konstruere en helt ny underformular, altså den del af helheden der ikke fungere?
Avatar billede -anders- Juniormester
25. marts 2014 - 16:47 #11
Hej wa

Ja det er mystisk, måske det var en god ide (som du slev nævner) at lave en ny forespørgsel, og en ny underformular. la' mig vide hvordan det går
Avatar billede terry Ekspert
25. marts 2014 - 19:44 #12
You could maybe send the dB without data?
Just the effected tables/forms queries, if possible
Avatar billede terry Ekspert
03. april 2014 - 17:30 #13
wa, can we close now?
Avatar billede wa Nybegynder
03. april 2014 - 20:57 #14
YES! Thanks Terry and Anders .. not a solution but okay i give the point to Anders..
Avatar billede wa Nybegynder
03. april 2014 - 20:57 #15
Tak Anders!
Avatar billede -anders- Juniormester
03. april 2014 - 21:21 #16
Hej wa

Nu har jeg jo ikke lagt et svar, så point bør gå til terry :-). Jeg håber du kommer godt videre med projektet :-)