Avatar billede mcholst Nybegynder
18. marts 2014 - 21:57 Der er 3 kommentarer

En kolonne med værdier fremstillet i graf med flere linier - er det muligt?

Hej

Jeg har indtil flere tabeller hvor jeg har en kolonne med dato og så en nabokolonne med den tilhørende værdi. F.eks. har jeg træk på virksomhedens kassekredit på en given dato. Dvs. jeg har alle årets datoer i datokolonnen og så kassekredittrækket ud for denne dato.

Mit ønske er så med denne lange tabel som strækker sig over flere år, at jeg på let vis (gerne uden at skulle lave ekstra tabeller) kunne have 1. januar til 31. december ud af x-aksen på en graf og så en kurve for 2014, en for 2013, en for 2012 der viser trækket.

Er der nogen der ligger inde med en god løsning til denne måske simple problemstilling.
Avatar billede prhan Juniormester
19. marts 2014 - 08:46 #1
Hvad med 2 mellemkolonner, hvor du indsætter formlerne:

=DAG(F5)&"-"&MÅNED(F5)
=ÅR(F5)

og så kan du lave dit diagram.
Avatar billede mcholst Nybegynder
22. marts 2014 - 13:10 #2
Hej
Tak for svaret

Men... Al min data er stadig vist i en kolonne i min tabel og det skulle jeg gerne have fremstillet i 3 linier i min graf.  Kan man det eller skal jeg tilføje ekstra kolonner med værdier i ud for hhv 2012, 2013 og 2014?
Avatar billede hkandersen Praktikant
24. marts 2014 - 12:31 #3
Det kan du sagtens gøre, uden at ændre i dine nuværende oplysninger/opstillinger. Når du vælger data til din tabel, opretter du bare flere serier - en for hvert år du vil have med i tabellen. Serierne døber du så med de årstal du vil have med. Hvis du ikke kan "hitte ud af det", så vend lige tilbage :-)