Avatar billede labisama Nybegynder
17. marts 2014 - 09:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Forhindre misbrug af email funktioner?

Hej med jer

Jeg ville høre jeres råd/erfaringer omkring forhindre misbrug af email relaterede funktioner?
Ved "email relaterede funktioner" kunne det fx være følgende funktioner:
- Glemt kodeord
- Del link
- Tip en ven
Osv...

Jeg tænkte på at man naturligvis at man samtidig godt kunne gemme dataen i databasen og tjekke i denne om det lige er sket indenfor et bestemt tidsinterval. Men nu ville jeg lige se om jeg fik nogle gode råd herinde først.
Avatar billede repox Seniormester
17. marts 2014 - 09:31 #1
Hvilken form for misbrug tænker du på?
Avatar billede labisama Nybegynder
17. marts 2014 - 09:51 #2
Jeg tænkte på iht. spam emails.

Fx. ved "del link" funktionen, kan alle udenvidere sende uhæmmet mange mails. Derfor ville jeg høre hvordan man sikrer sig imod dette kan ske.

Håber det gav mere mening?
Avatar billede repox Seniormester
18. marts 2014 - 12:51 #3
Umiddelbart er jeg ikke sikker på jeg forstår problematikken.
Er du bange for at 'del link' funktionen skal misbruges? Hvad er misbrug? At spamme en person med den samme besked?

Jeg tror du skal konkretisere lidt hvad det er du gerne vil undgå.
Avatar billede labisama Nybegynder
18. marts 2014 - 13:50 #4
Okay jeg prøver igen.

Det er netop "At spamme en person med den samme besked?", som jeg ville forhindre.

Måske er det slet ikke noget problem?
Avatar billede repox Seniormester
18. marts 2014 - 14:07 #5
Det er jo et spørgsmål du egentlig skal stille dig selv.
Regner det med at det vil være et problem? Hvis ja, så skal du selvfølgelig håndtere det. Hvis ikke, så kan det være du spilder en masse energi på at sikre en feature mod noget som måske slet ikke vil blive misbrugt.

Læs eventuelt http://en.wikipedia.org/wiki/Program_optimization#When_to_optimize
Avatar billede labisama Nybegynder
16. juni 2014 - 09:39 #6
Luk
Avatar billede repox Seniormester
16. juni 2014 - 09:44 #7
Jamen, det var så lidt. Skulle det være en anden gang, så siger du bare til.