Avatar billede Flynow Nybegynder
13. marts 2014 - 10:39 Der er 1 løsning

Afladning af parallelt forbundne LiPo'er

Problem:

Tager du to helt nye Lipo'er begge på 3300mAh, lader dem op til 95% og forbinder dem parallelt til en forbrugskilde så som en motor oplever jeg næste hver gang at det ene batteri er langt mere afladt end det andet. Når vi taler om LiPo'er er det et problem da det drastisk reducere levetiden når kapaciteten kommer ned under de 50%.

Jeg kunne godt tænke mig en elektrofysisk forklaring på hvorfor det forekommer og gerne en lille beskrivelse af et kredsløb, der kan forhindre/begrænse problemet. Kredsløbet skal ligeledes kunne tåle strømme >80A og må gerne være "økonomisk" mht. vægt <100g.
Avatar billede Flynow Nybegynder
25. marts 2014 - 13:47 #1
Lukket pga. manglende svar