Avatar billede Shannon Novice
11. marts 2014 - 13:01 Der er 6 kommentarer

Formattering PC Vista Business

Hej

Jeg skal slette ALT på en gammel Toshiba bærbar PC som jeg har klunset.

Jeg kan ikke komme ind på den pga. der er password på. I 'gamle' dage da jeg rodede meget med PC, kunne man komme ind i BIOS ved at taste F8 under opstart og så kunne man via kommandoer slette styresys. og installere et nyt. Det er dét jeg ønsker at gøre men intet virker :-(

Kan nogen hjælpe?
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2014 - 13:45 #1
Avatar billede 220661 Ekspert
11. marts 2014 - 17:19 #2
Ved du hvilken bios der er på den?
Har en Acer Ferrarri jeg overtog hvor harddisken var gået, og bios var låst af password. Når man indtaster en vilkårlig kode ind, vil man muligvis få en kode tilbage efter tre forsøg, hvor man så skal genstarte pc for at prøve igen. I starten fik jeg kun 5 nuller, men efterfølgende kom der andre koder. Med disse koder gik jeg ind på en hjemmeside, hvor jeg indtastede denne kode, og fik så et forslag til en kode der ville nulstille den indtastede kode. Og efter to-tre forsøg kom jeg igennem :-)
Prøver lige at se om jeg kan finde den side.
Kan du nemt komme til bios batteriet prøv dette først, da det er nemmere. På Acer bærbar skulle den splittes en del ad for at finde dette så jeg prøvede det andet først med held.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. marts 2014 - 17:27 #3
Det var måske denne side http://bios-pw.org/
Acer har en Phoenix bios. Ved ikke hvad din kører med.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. marts 2014 - 17:39 #4
Så lige denne fremgangsmåde, som jeg ikke har prøvet:
http://www.youtube.com/watch?v=TbXW6-PngZk
Avatar billede jager Nybegynder
24. marts 2014 - 00:46 #5
jeg kender ikke nogle bundkort hvor man kan komme ind ved f8 men f2 og delete
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2014 - 07:48 #6
kommer du med løsninger på noget af det du spørger om eller hvad

http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/shannon

du har ret mange åbne spørgsmål