Avatar billede baremigamanda Nybegynder
05. marts 2014 - 15:19 Der er 2 kommentarer

Søg og erstat tegnet "*" i Excel

Overskriften siger næsten alt.
Jeg ønsker at erstatte det faktisk tegn * med @ i mit excel-dokument. Når man laver søg og erstat med * opfatter excel det som et hvilket som helst tegn og ændrer alle tegn på arket til @.
What to do?

På forhånd tak!
Avatar billede finb Ekspert
05. marts 2014 - 15:52 #1
Prøv "*"
eller
""*""
eller
LIKE ""*""
eller
´*´ (apostrof)
eller erstat ascii * med ascii @
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
05. marts 2014 - 16:24 #2
Du kan fortælle Excel, at det er selve tegnet *, du vil søge, ved at sætte en tilde (~) foran *. Dvs. at du skal søge efter  ~* i stedet for *.

Følgende er et uddrag fra http://support.microsoft.com/kb/214138:
Microsoft Excel uses the tilde (~) as a marker to indicate that the next character is a literal. When you use the Find and Replace dialog box to find or replace a character such as a tilde (~), an asterisk (*), or a question mark (?), you must add a tilde (~) before the character in the Find what box.

Note If you want to find or replace a tilde in a worksheet, you must type a double tilde (~~) in the Find what box.