Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2014 - 14:38 Der er 7 kommentarer

Hvad er forskellen på hardware og software????

Hey dude!
kan i fortælle mig hvad forskellen på hardware og software er?
jeg er god til IT men lige det her har jeg ikke forstand på
Avatar billede AnyFellow Mester
03. marts 2014 - 14:43 #1
Det ligger i navnet:

Hardware er fysisk udstyr som f.eks. en computer, skærm, mus, ram, harddisk osv.

Software er ikke-fysisk, ofte programmel til at få det fysiske udstyr til at udføre de operationer man ønske, f.eks. Windows, Word, Notepad, Excel osv.
Avatar billede Poko1 Ekspert
03. marts 2014 - 14:45 #2
Bundkort Kabinet Tastatur Mus Harddisk Skærm osv. er Hardware Windows og andre styreprogrammer som Linux Mac Snow Leopard samt Tegneprogrammer Office Programmer og lignende er Software
Avatar billede richardjensen Seniormester
03. marts 2014 - 14:45 #3
Hardware er som navnet siger hårdt- isenkram fx. motherboard, HD,tastatur, RAM , o.s.v.
Software er fx. styresystem (Wind.)og diverse programmer.
Avatar billede richardjensen Seniormester
03. marts 2014 - 14:47 #4
OK, (overhalet indenom)
03. marts 2014 - 15:12 #5
Så findes der jo også:

* Paperware
* Freeware
* Mumware
* Spyware
* Underware
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2014 - 12:39 #7
Hey allesammen!
tak for svaret!