Avatar billede lille_smed Nybegynder
02. marts 2014 - 10:15 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

ny pcér køre langsomt

hej

jeg her lige skiftete bundkort  og cpu og strømforsyning  og ram

bundkort er asus  h81m-a  cpu er i7 4770s  ram er cosair 4gb 1600 intel ssd disk 520 serie  win 7 64 bit

jeg syntes min pc køre langsomt.. når jeg bare surfer på netter ..,det med at køre op op ned på sider.. så syntes jeg den hakker  i det .. det kan da ikke passe af sådan en ny maskine gør de.

jeg har længe været træt af win .. jeg har tænkt på at go over til linux.. men kan ikke finde driver som under støtter linux
Avatar billede Blueeyez Mester
02. marts 2014 - 11:39 #1
Har du opdateret bios og driver fra producentens side og hvis linux har du så prøvet ubuntu? Den finder dem selv og hvis det er grafikkort så skal du blot i noget opdateringer og drivere indstillinger som er nemt.
Avatar billede lille_smed Nybegynder
02. marts 2014 - 13:44 #2
det som er problemet .. den kan ikke finde driver til lan .. så jeg kan ikke komme på nettet
Avatar billede Blueeyez Mester
02. marts 2014 - 15:33 #3
Så fik du vel en driver cd med til bundkortet?
Avatar billede lille_smed Nybegynder
02. marts 2014 - 16:55 #4
jo men der er ikke noget med til linux desværre
Avatar billede lille_smed Nybegynder
02. marts 2014 - 22:53 #5
da det er gamle ram jeg har sat i min ny maskine .. kan de være problemet.. selv om det køre .. men bare ikke hurtigt ..

når jeg kigger på hvor meget pcér bruger  .. siger den

installeret  hukommelse 4gb.. (3,69 kan bruges) .. køre 64 bit win 7
Avatar billede Blueeyez Mester
02. marts 2014 - 22:59 #6
#4 ubuntu har selv driverne ;)

Jeg vil godt hjælpe, men hvilket system skal op og køre? Windows eller ubuntu?

Har du været i bios på maskinen og sat den til 64 bit? (Har haft en stationær hvor dette skulle gøres i bios)

Gamle ram burde ikke være årsagen medmindre de er beskadigede.
Avatar billede lille_smed Nybegynder
02. marts 2014 - 23:04 #7
hvorfor skriver den så (3,69 kan bruges
Avatar billede lille_smed Nybegynder
02. marts 2014 - 23:25 #8
jeg vil helst  have open suse..

jeg har haft ubuntu på .. den kan ikke komme på netter . da den mangler driver til lan ..
03. marts 2014 - 06:18 #9
Ref #7: Det er rigtigt nok - 'resten' bruges til RAM del mm. ...Jeg har præcist det samme mht. RAM ...
03. marts 2014 - 06:19 #10
1) Check i ENHEDSHÅNDTERINGE om alle river mm. er på plads
2) Check om WindowsUpdate er 100% gennemført
3) er det 'alle' browser programmer som 'hakker' ved scroll ?
Avatar billede lille_smed Nybegynder
03. marts 2014 - 06:29 #11
) de andre ting er ok..

er det 'alle' browser programmer som 'hakker' ved scroll ?  ja

er det ok at den ikke bruger alle ram
Avatar billede Blueeyez Mester
03. marts 2014 - 08:10 #12
#8 okay open suse har jeg aldrig rigtigt arbejdet med. Hvilken version af ubuntu har du prøvet?
Avatar billede lille_smed Nybegynder
04. marts 2014 - 21:29 #13
jeg mener det  var 12 .1
Avatar billede Blueeyez Mester
05. marts 2014 - 09:30 #14
Okay, men der er sket en del siden ;)
Avatar billede lille_smed Nybegynder
05. marts 2014 - 19:26 #15
hej

jeg håber på den venlig sjæl vil svære på de andre ting jeg har forsøgt at få svar på er det

ok at den ikke bruger alle ram

det kan ikke passer at min gamle e6600 skal køre hurtigere end min ny i7.. med win 7

det er gamle ram jeg køre med  hvor tit oplever man fejl på dem --

¨installeret  hukommelse 4gb.. (3,69 kan bruges) .. køre 64 bit win 7

kan ikke se andet end det er de ram som kan være problemet .. da de er det eneste som er mere end et år gamle
Avatar billede Blueeyez Mester
06. marts 2014 - 08:30 #16
Har du opdateret driverne og bios og derefter været igennem bios og konfigurere den? (Antager vi er i win7 64 bit)
Avatar billede lille_smed Nybegynder
18. marts 2014 - 17:58 #17
ja bios er opdate og hente alle ny driver på nettet .,.,  uden at det har ændret noget som helst..

har sku snart lyst til at smadder den ned i gulvet og der efter hoppe på den. har ikke oplevet en pcér køre så dårligt  før .. som skulle være så hurtig..

i7 op i røven med det møg
Avatar billede lille_smed Nybegynder
31. marts 2014 - 15:23 #18
hej

så er problemet løst..

det er driver  , og driver og driver  .. der var problemet .. og  det var inf  driver der laver de store problemer