Avatar billede ZeBa Ekspert
02. marts 2014 - 01:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Forbrug ved at høre radio

Nogen der ved, hvor meget man downloader i timen, når man hører radio?
02. marts 2014 - 09:28 #1
.. altså på en SmartPhone ?

Via hvilken APP ?

https://www.google.dk/#q=google.play+radio ?

---

Ca ½ Mb pr. min ...
Avatar billede ZeBa Ekspert
02. marts 2014 - 14:24 #2
Det finder jeg lige ud af, men er det ikke den samme lyd man henter uanset hvilket program man bruger? Eller er det noget med sampling (nogle fine ord kan jeg da) eller kompression?
Ja, det er vel en smartphone - en Huawei
Vender tilbage.
Avatar billede ZeBa Ekspert
03. marts 2014 - 03:31 #3
Jeg bruger "Radio 247" og "Dansk Radio", begge to gratis apps. Gider ikke dem med 10.000 stationer rundt i verden, hører kun dansk radio og ingen musik, ud over den jeg selv lægger ind.
Avatar billede ZeBa Ekspert
03. marts 2014 - 19:12 #4
Men nu fik jeg da et praj om det: FullRate sendte en mail til mig om, at jeg har brugt 1.07 GB de sidste 48 timer. Jeg har kun hørt radio, allerhøjst i 1½ time, men jeg kan ikke finde ud af at "slukke" for radioen, så den downloader vel hele tiden. Jeg bruger ikke andre apps, som kan belaste.
Jeg ringede i øvrigt til FullRate for at høre, om det kunne passe, og han gav mig 10 GB ekstra pr. måned for 50 GB's pris og forsøgte endda at hjælpe mig med at lukke for radioen.
Det er faktisk tredje gang, jeg får så flot service, de kan virkelig anbefales.
Avatar billede ZeBa Ekspert
04. marts 2014 - 02:46 #5
Skynder mig at lukke, inden jeg bliver skældt ud :)