Avatar billede LeChox Nybegynder
26. februar 2014 - 13:56 Der er 1 løsning

"Capture card", PS3 og PC.

Hej
(Håber jeg har ramt en brugbar kategori til spørgsmålet)

Jeg skal have købt mig et "capture card", altså et stykke hardware til at optage f.eks. gameplay. Jeg har lige et par ting jeg gerne vil have afklaret, inden jeg køber et.

Det skal primært bruges til Playstation 3 og PC, så jeg tænker, at et der tager HDMI input (og output i samme) vil være bedst. Derudover så jeg helst, at det også kan bruges til Playstation 4, men jeg har læst mig til, at Sony skulle komme med en update der gør dette muligt(?).

Først og fremmest skal jeg finde ud af, hvilket jeg skal købe. Jeg har kigget en del på AverMedia's "Live Gamer Portable", men håber at nogen herinde har erfaring på området, og kan vejlede mig?

http://gamerzone.avermedia.com/game_capture/live_gamer_portable

Derudover har jeg et andet problem.
Min primære skærm kører via DisplayPort, bl.a. for at kunne køre 144hz. Så den vil naturligvis ikke kunne føres gennem en HDMI enhed. Jeg har så tænkt på følgende setup:
En DisplayPort splitter som denne:

http://www.av-cables.dk/displayport-splitter/displayport-splitter-1-til-2.html

Fra den ene port i denne går så et almindeligt DisplayPort kabel til skærmen. Fra den anden port går en "DisplayPort til HDMI" som f.eks. denne:

http://www.av-cables.dk/displayport-til-hdmi/displayport-til-hdmi-adapter-kabel-sort.html

Og fra denne går så et almindeligt HDMI kabel til capture card'et, og capture card'et skal således ikke outputte noget på den anden side.

Der rejser sig flere spørgsmål i forhold til dette setup:
- Kan DisplayPort splitteren outputte 144hz i de to outputs?
- Kan et capture card optage uden at outputte noget (uden at være koblet til en skærm).
- Er det overhovedet sandsynligt at hele dette setup vil fungere? Jeg er meget i tvivl om hvordan det lige virker, når man splitter en DisplayPort - om den som udgangspunkt bare vil outputte det samme billede til begge, eller hvordan.

Point og kæmpe stor tak til enhver, der kan hjælpe mig med at vælge et capture card, eller hjælpe mig med at afklare, om ovenstående setup er realistisk!

På forhånd mange tak.
Avatar billede LeChox Nybegynder
11. marts 2014 - 14:08 #1
Lukker.