Avatar billede Skifter24 Praktikant
25. februar 2014 - 13:25 Der er 8 kommentarer

Historik af fil overførelse.

Hej. Jeg er bekymret for om en af mine ansatte stjæler kunder fra min arbejds pc.
Findes der en måde hvor jeg kan få vist historikken over hvilke filer han har overført? Eller bare et eller andet der gør mig i stand til at se om han kopierer kunder fra en mappe. ?
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
25. februar 2014 - 13:30 #1
Hvilket program bruger i til at kopier det med, hvorfra kopier i det?.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
25. februar 2014 - 13:30 #2
Hvormeget ved han om computer?.
25. februar 2014 - 14:15 #3
Hvilket styresystem ?
Avatar billede Skifter24 Praktikant
25. februar 2014 - 18:47 #4
Hej. Styresystemet er Windows Xp. Jeg han er det man kalder en "normal it bruger". (Kan det basiske).
Vi bruger Coral Draw.  Filtypen er  .cdr

Der er fri adgang til at stikke en usb nøgle i min Windows xp, for så at kopiere filer fra kunde-mappen, ned på usb nøglen.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
25. februar 2014 - 18:58 #5
Skifter24 du kan skjule mappen så vil han slet ikke kunne se mappen, han vil moske tro at den ligger et andet sted eller den er blevet slettet, så hvis han gør det så vil du nok opdage at han ikke kan finde mappen.

Her er så hvordan du åbner den skjulte mappe, du skriver bare adressen til mappen i Windows Stifinder i adressen feltet.
Avatar billede Skifter24 Praktikant
25. februar 2014 - 19:03 #6
Ja, eller trykker "vis skjulte filer og mapper". Men det kan han også. Jeg ønsker heller ikke at forbyde ham adgang til kundedatabasen da han skal kunne komme i dialog med dem.
Men jeg vil gerne kunne se om han har haft kopieret dem til eksterne enheder. Så ville egentlig høre om man kunne finde en logfil over det eller noget på sin pc ?
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
26. februar 2014 - 14:32 #7
Jeg ved ikke om det kan lad sig gøre og finde en log over dette, men jeg har fundet noget her, hvor du tænker dig godt om så kan du moske finde en måde at finde ud af det med et her: http://www.eksperten.dk/spm/615316
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
26. februar 2014 - 14:36 #8
Du kunne moske lægge filerne over på en anden computer, og dele det der fra, og så overvåg det fra den computer.