Avatar billede bubbihund Nybegynder
25. februar 2014 - 03:34 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Er det en opdatering?

Hej,

Ja, det er egentlig ikke et spørgsmål om hjælp, nok mere et undrende spørgsmål.

Førhen, når der f.eks. var et link i en tekst på en hjemmeside, så kunne jeg, hvis jeg holdt curseren over linket, se adressen længere ned på min skærm.
Det kan jeg ikke længere.

Er der nogen, der ved, om denne mulighed er forsvundet pga noget opdatering fra Chromes side? Eller er det mon mig, der har gjort et eller andet, der har fået det til at forsvinde. For det er egentlig lidt træls. Men hvis det er pga en opdatering, så kan jeg jo ikke gøre noget ved det.
Avatar billede claes57 Ekspert
25. februar 2014 - 10:06 #1
den er der stadig - mørk grå tekst på lys går baggrund i bunden.

Har du hele dit browservindue synligt? Prøv evt at maksimere vindue, og så køre cursor over et link.
Avatar billede bubbihund Nybegynder
25. februar 2014 - 20:21 #2
Ja, vinduet er maksimeret, men det er stadig forsvundet! - Det er dæleme da sært så!
Avatar billede claes57 Ekspert
25. februar 2014 - 20:34 #3
Prøv i internet Explorer. Kan den heller ikke vises link, så ef det smuds, der skal fjernes. Ellers er det lokalt på chrome, og kan være en udvidelse af en art.
Avatar billede bubbihund Nybegynder
26. februar 2014 - 00:04 #4
På IE kan jeg sagtens. Men bruger den sjældent, for den virker dumt på min computer.

Hvad kan jeg mon gøre for at det kommer igen på Chrome? Jeg har ikke gjort noget som helst, der skulle have fået det til at forsvinde. Antivirus funker, og computeren er scannet og opdateret. Så jeg forstår ikke rigtigt hvad jeg så kan gøre.
26. februar 2014 - 06:29 #5
(Sådan er min Chrome også ...)
Avatar billede claes57 Ekspert
26. februar 2014 - 10:36 #6
der er en pudsighed - hvis man med vist link i 'statuslinjen' kører musen derned, så springer data fra venstre til højre side.
Prøv at se, om ikke det er derovre.
I givet fald er løsningen at scrolle, så man har et link lige over 'statuslinjen', får vist link, og kør hurtigt mus derned - så ryger den tilbage til venstre, hvor man plejer at kigge.
Avatar billede bubbihund Nybegynder
26. februar 2014 - 20:00 #7
@claes57 > Den forstår jeg simpelthen ikke.

@kraise_larry > Træls...men rart, at jeg ikke er alene...så kan det vel ikke kun være en fejl 40.
Avatar billede claes57 Ekspert
26. februar 2014 - 21:03 #8
se https://www.dropbox.com/s/h9p6k6p8nbpt81c/link.png
fra min chrome - statuslinje i hhv venstre og højre side.
Avatar billede bubbihund Nybegynder
26. februar 2014 - 21:58 #9
Jamen problemet er jo, at der slet ikke er noget link nogen steder. Og det var der førhen.
Avatar billede claes57 Ekspert
27. februar 2014 - 08:51 #10
oprydning i chrome?
http://www.softpedia.com/get/Security/Secure-cleaning/OldChromeRemover.shtml
programmet starter en dos-boks, og der taster man Y hvis der er gamle versioner, og man vil slette dem. Så er der kun nyeste chrome tilbage.
Avatar billede bubbihund Nybegynder
27. februar 2014 - 20:48 #11
Hmmm...ja, det kan godt være, at der skal en fjernelse til. Orker bare ikke, at skal starte forfra med indstillinger osv. Træls når tingene ikke bare fungerer som de skal/plejer.
Avatar billede claes57 Ekspert
27. februar 2014 - 21:21 #12
#11 - mit link i #10 tager kun få sekunder, og fjerner kun gammel kode fra forældede chrome-versioner - den piller ikke ved opsætning og andet.
Avatar billede bubbihund Nybegynder
27. februar 2014 - 22:19 #13
Men det må vel være noget ny kode, der har skabt problemet. For det fungerede jo fint indtil for nogle dage siden. Og pludselig var det i udu.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. februar 2014 - 11:32 #14
prøv at se i C:\Users\[dit brugernavn]\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\User StyleSheets
Der ligger en Custom.css
den skal være på 0Kb (helt tom fil)
så er chrome på sin eget design.

AppData er en skjult mappe, så du skal slå visning af skjulte mapper og filer til i stifinder.
Avatar billede bubbihund Nybegynder
01. marts 2014 - 00:54 #15
Jep, er fundet, og den er på 0kb.

Hvad kan jeg mon gøre ellers?
Avatar billede bubbihund Nybegynder
01. marts 2014 - 03:24 #16
Ja, ok...problemet er løst.

Endnu engang blev det Georg Gearløs metoden der vandt. Jeg oprettede simpelthen en ny bruger i Chrome. Og der fungerede det. Så overførte jeg alt mit habengut til denne bruger og slettede den gamle...og vupti, nu er alt i den skønneste orden = som det plejer.

Totalt wierd.

Men tusind tak til dig claes57 for din tålmodighed med mig :o)
Avatar billede bubbihund Nybegynder
01. marts 2014 - 03:25 #17
Så måske var det også en idé for dig karise_larry??